Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Funktionærloven

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej.

Jeg har søgt og søgt, men jeg kan ikke finde noget om hvordan man udregner om man er dækket ind under 8 timers reglen.

I hvilken periode skal man regne det ud fra?

Er det den seneste måned, de seneste 6 måneder eller måske de seneste 12 måneder der afgør om man har minimum 8 timer om ugen i snit og dermed er funktionær ansat?

Håber på et hurtigt svar:)

Mvh Kasper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg MENER ikke man kommer ind under funktionærloven før man har været ansat 1 måned, så mit bud vil være - mindst en måned og 8 timer per uge i gennemsnit.

Derudover skal den ansatte jo naturligvis opfylde de øvrige betingelser for at være funktionær

Den pågældende skal være underlagt dine instrukser (tager selvstændige bort) og være beskæftigede med køb, salg, kontor, teknisk bistand (ikke håndværksmæssig) - lede andre på dine vegne - og flere andre muligheder.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Tak for dit svar.

Jeg har været ansat i 3.5 år.

Pga jeg er blevet for i slutningen af november har jeg ikke arbejdet så meget i den seneste måned.

Men jeg har arbejdet over 9 timer i snit over de sidste6 mdr. som sælger i en sports butik.

Mvh Kasper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Pedersen:

Pga jeg er blevet for i slutningen af november har jeg ikke arbejdet så meget i den seneste måned.

Men jeg har arbejdet over 9 timer i snit over de sidste6 mdr. som sælger i en sports butik.

Gætter på at det er fAr du er blevet og tillykke med det. Som udgangspunkt er du jo funktionæransat - men under hvilke betingelser eller aftaler, arbejder du nu mindre - orlov eller hvad er aftalegrundlaget?

Jeg vil tro du er funktionær - men du må så også ha et eller andet grundlag for at du arbejder meget mindre, det må jo være aftalt i en eller anden form - Du skriver det som over 9 timer i snit over sidste 6 mdr - men er du under 8 timer de sidste måneder - og med hvilken baggrund?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja far. Mange tak.

Jeg ridser lige situationen op. Jeg har været ansat som assistance i en sports butik i ca. 3½ år. Her har jeg igennem tiden haft meget forskelligt antal timer. Nu er det sådan at butikken ejer er gået konkurs med selskabet, og jeg derfor ikke har fået løn for den sidste måned. Derfor skal jeg have søgt Lønmodtagernes garantifond for at få dette dækket ind. Da jeg så snakkede med HK fortalte de at hvis jeg havde over 8 timer om ugen i snit var jeg funktionær ansat, og ville derfor have en måneds opsigelse og dermed krav på løn i den måned. Men nu kan jeg så ikke finde ud af hvordan man bestemmer om man har haft over 8 timer i snit. Pga familieforøgelsen har jeg i den forgangne periode (16/12-2011 - 15/01-2012) ikke haft over 8 timer i snit. Men jeg har hvis man kigger på de seneste 8 måneder. Derudover har jeg skemalagte timer i den kommende måned på langt over 8 timer om ugen i snit (Disse timer er nok irellevante da butikken jo nu er lukket).

Mvh Kasper.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ha HK til at tage den hvis du er medlem der. Hvis du har været ansat på helt løse timer, så tør jeg ikke sige hvad det betyder at du i den sidste periode på en måned har været ansat under 8 timer - men mit gæt er stadigt, at du med dine 3½ år som ansat - hvis det har været som funktionær - så ville du jo ikke som HK siger ha 1 måneds opsigelse men 3 eller 4 mdr (afhængig af den præcise tidspunkt - men jo mindst 3 mdr) - så tingene hænger underligt sammen for mig. 

Du kunne måske selv tage kontakt til lønmodtagernes garantifond i sagen - og forklare du har været ansat i 3,5 år som funktionær/assistance i sportsbutik helt som du skriver her, og få deres svar? Det er jo fra dem du skal ha penge hvis butikken er konkurs, men 3,5 år og 1 mdrs opsigelse gir ikke fornuft for funktionær

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg er ikke medlem af HK (Da jeg er lærerstuderende til hverdag, så er de jo ikke første valg, om man kan sige.) Men jeg må prøve at ringe til dem igen imorgen, og hører og ellers også prøve at ringe til Lønmodtagernes garanti fond.

Tak for dine svar.

God aften.

Mvh Kasper. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg ville lige følge op på min egen tråd.

Efter samtale med HK, har de vurderet at jeg er funktionær ansat og dermed bør have krav på 4 måneders opsigelse.

Nu må jeg så se hvad LG siger til dette når de når til min sag i bunken.

God dag og tak for de svar jeg har fået.

Mvh Kasper.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)