Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal bruge 400.000 kroner har du dem ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Jeg skriver herinde da jeg søger en investor, en gavmild Amino bruger eller andet som har lyst til at låne mig 400.000 til en forretning.

Forretningen kører p.t. og beløbet er derfor det som ejeren sælger butikken for.

Vi laver selvfølgeligt papir osv, så alt er i orden.

Jeg forventer at kunne afdrage 100.000 pr år, Dette er lagt i budgettet og virker ikke overdrevet i forhold til nuværende indtægter/udgifter.

Her er hverken tale om fup eller svindel udelukkende en ung iværksætter som desværre ikke lige har en rig onkel der kan låne ham de nødvendige penge.

Til slut skal du selvfølgeligt have en gulerod for at låne mig disse penge, da et lån i banken også ville koste.

Jeg forestiller mig at vi sammen aftaler din gevinst.

Skriv til mig hvis du ligger inde med lidt kapital som du gerne vil investere rimeligt sikkert, og med garanti tjene på.

Mvh Michal

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 20:07

Hvad siger banken? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mala:
Hvad siger banken?
Et godt gæt vil nok være, at uden sikkerhedsstillelse, NEJ

Et alternativ kunne være, at se om sælger i virkeligheden KAN sælge den for 400.000 kr her og nu, eller om han vil være villig til at aftale prisen som 400.000 kr - omregnet til betaling 100.000 kr p.a. + den overpris du er villig til at betale en investor for at låne dig 400.000 kr - som nok vil være dyrt - sagtens 50% p.a. over årene. 

Hvad har du råd til trådstarter - 100.000 kr p.a. tilbage = 4 år + ??? hvor meget mere - Du kan jo ikke love at tilbage betale mere end 100.000 kr p.a. hvis ikke du kan undvære mere end netop disse 100.000 kr p.a. ud af overskuddet når du har fået selv. Ellers er du stavnsbundet i 4 år - og risikere bare at tabe på det hele. 

Regn som en gal - hvad kan du betale sådan 400.000 kr tillbage med om året på 4 år - og det er så det du kan bruge til enten at låne 400.000 kr privat (regn med det er svært og belagt med høje renter og alle typer krav om ejerskab eller overskudsdel) - eller - som du kan tilbyde sælger at få i rater over 4 år for butikken - måske bedre for ham end at ikke kunne sælge?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)