Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har bestemt mig for, at importere nogle produkter fra Kina efter at have fundet en leverandør på alibaba.com. Jeg er lidt i tvivl med levering af produkterne da jeg har læst, at der åbenbart dukker flere uforudsete omkostninger op som fx. udleveringsomkostninger og lign?

Jeg har fået oplyst af leverandøren, at leveringsprisen pr. produkt er 2,3 dollar hvilket han siger er fra fabrikken til min hoveddør.

Hvis jeg køber 100 produkter, hvilket vil resultere i en fragtpris på 230 dollar er det så helt ved siden af? Hvis ja, hvor meget skal jeg regne med at skulle betale?

Jeg vil sætte stor pris på jeres feedback da jeg er ny på dette område.

Vh.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:43

Hvis det er knappenåle, er det dyrt, er det lastbil motorer er det billigt...

Hvordan forestiller du dig at nogen skal kunne svare dig uden noget uddybende data?

• Hvad
  • Mål
  • Vægt
  • Hvordan
  • Fra (By/Havn)
  • Til (By/Havn)

Skal man gætte lidt, så er de 230 Dollars for en kurerforsendelse, men det er rent gætteri.

Der kan sagtens komme omkostninger snigende som du nævner, men så skal vi vide lidt mere for at bekræfte eller afkræfte det, og evt. hjælpe dig med råd.

Giv os lidt at arbejde med, vi er ikke tankelæsere

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 09:05

De uforudsete omkostninger du snakker om, er nok told og moms.

Moms kommer på varerne lige meget hvilket fragtfirma der sender dem (kan jo så trækkes fra hvis du er momsregistreret)

Tolden kommer på hvis varerne overstiger 1050 (mener jeg det er) excl fragtpris, og opkræves af fragtfirmaet. Hvis de så bruger china air mail /hongkong air mail eller EMS, så er det postDK der står for det, og de tager 160kr i toldgebyr, med kurerfirmaerne er det gebyr incl i fragtprisen.

Husk også, at du skal være importør registreret for at importere varer til vidersalg.

Dette gør også at din pakke ikke ligger i 10 dage hos postDK for fortoldning, men den går hurtigere igennem

Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 11:30

Tak for jeres svar.

Jeg har tænkt mig, at importere plakater og min første bestilling vil dreje sig om 100 stk, hvilket ifølge min leverandør vil blive sendt i to kasser á 45 kg.

Jeg er importregistreret og ved godt jeg skal betale moms, told og importgebyr. Læste her på amino at der kan komme udleveringsomkostninger og lign.

Men somsagt har min leverandør oplyst, at fragtprisen er 2,3 dollar pr. stk. hvilket er fra deres fabrik til min hoveddør. Det er måske uden nogen for garanti, hvis der skulle ske noget undervejs?

Vh.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 11:41

De udleverings omkostninger du nævner, er typisk noget der kommer når man får leveret CIF fra udlandet og ikke selv har lavet en aftale/pris med sin Speditør. Så havner varen tit i Århus eller KBH og du betaler det samme eller mere for at få levere 100km i DK end hele strækningen fra Kina.

Det lyder som om han vil sende med et kurer/pakke lignende produkt - Spørg ham hvordan og med hvem og på hvilken måde han vil sende varen... og spørg on hvilken INCOTERM han leverer på - Så kan vi nok give dig bedst svar.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 13:44

Fik lige denne besked idag fra leverandøren idag:

"We will use Fedex, UPS or DHL send the parcel to you. You can track your goods on line.

The express fee includes from our factory to your home. It is very convinient for both of us if the quantity is small. We mainly use this way to transport goods for small orders"

Er det korrekt forstået, at pga. min lille ordrestørrelse bliver varerne leveret fra Kina til min hoveddør uden jeg har brug for at foretage mig yderligere og derfor blot forholde mig til leveringsprisen pr. stk. på 2,3 dollar?

Vh.

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:59

Hvis det er den pris du har fået oplyst, og den info du har fået, så ville jeg mene at den skulle være god nok. og hvis prisen er fin nok for dig, skulle der ikke være noget problem.

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 14:01

MrLando:

Er det korrekt forstået, at pga. min lille ordrestørrelse bliver varerne leveret fra Kina til min hoveddør uden jeg har brug for at foretage mig yderligere og derfor blot forholde mig til leveringsprisen pr. stk. på 2,3 dollar?

Vh.

Jep, og du skal heller ikke bøvle med fortoldning, når den kommer med kurer... måske lige oplyse dine data til dem, når du får dit tracking no.

/

Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 17:13

Okay, perfekt. Det er måske et lidt dumt spørgsmål, men hvilke data er det præcist du hentyder til? Udover de selvfølgelig skal have min adresse og lign.

Mange tak for dine besvarelser det har været en stor hjælp!

Vh.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 17:18

Bare lige en ting jeg undrede mig over: 100 plakater leveres i to kasser af 45 kg. Dvs. de vejer næsten et kg hver? Lyder godt nok som en tung plakat, må gå ud fra de er store?

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)