Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af fotos.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver både almindelige fotos og kunstfotografier. Jeg kan give dem vandmærke i mit billedbehandlingsprogram. Jeg kunne tænke mig at lave en hjemmeside, hvor jeg lægger mine billeder ud, hvor de kan downloades mod et mindre beløb.
Men jeg mangler den tekniske og administrative kundskab til bare at lave det.

Hvis nogen vil give mig et eller snarere flere råd, så vil jeg godt høre, hvordan jeg bærer mig ad. Det er lige fra oprettelse af domæne og til sikring af, at billederne ikke kan downloades, uden at afgiften er betalt.
Jeg forestiller mig selvfølgelig også, at der skal laves en aftale om administration af betalinger.

Jeg ved godt, at jeg lyder som den rene nybegynder. Men det er kun når det drejer sig om at lave noget forretningsmæssigt, som det nævnte. Ellers er jeg dybt fortrolig med brug af it, om det er computer, tablet eller smartphone. Men at gøre det nævnte uden at skulle lave det gennem et buro, som stiller nogle rammer til rådighed, det aner jeg altså ikke noget om.

Venligst

Jens Kamstrup Larsen
jklc13@gmail.com

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:41

Hej Jens

Du kan lave det med Drupal.org. Der er mange funktioner til billeder osv.

Du laver mange gange at de ligger i en dårlig opløsning offentlig. Og hvis man så bestiller det så kan du sende link til D/L.

Du kan evt. bestille domæne hos gratisdns.dk du vil måske kræve en god server løsning da du både vil have brug for meget trafik og disk plads.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 21:59

Hej Jens

Jeg har ikke så meget teknisk forstand på - men helt grundlæggende skal du have gjort op, hvordan salget skal foregå.

En helt simpel løsning er jo at folk kan se billederne - med vandmærke - på en hjemmeside - sende en mail med en bestilling og indbetale til en konto - hvorefter du mailer billedet.
Dette er ret simpelt - og billigt - at lave - men kræver megen håndtering af dig - og kunden kan ikke få billedet "nu og her" - fordi registrering af betalingen i banken tager lidt tid - og det forudsætter også at du skal være ved computeren.

En anden mulighed kunne være en web-shopløsning - hvor folk kan betale med dankort og få billedet med det samme. Kører automatisk. Men når det lyder til at du er i tvivl om allerede, hvordan du skal få et domæne - så tror jeg ikke det er en løsning du skal give dig i kast med at programerer selv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)