![]() Hans |
Flyers - hustandsomdeling? Erfaringer?
Hejsa, Vi har bare ikke særligt gode erfaringer med postdanmark mht reklameomdeling.. Fx fik vi omdelt reklame til kontorer og butikker i kolding, dvs. 6000 stk.. Vi undrede os over, at vi ikke selv fik en reklame med posten, da vi bor i kolding og ringede ned på posthuset - Hovsa, hende der plejede at have vores rute, havde været syg og afløseren havde glemt dem og stillet dem i et hjørne på lageret... Senere på ugen talte jeg med en kunde i den anden ende af byen og spurgte, om de havde set vores reklame... nej, den havde de sørme ikke fået - jeg ringer på posthuset og ganske rigtigt... Hovsa, den ende af byen havde de da sørme også glemt... Så spørger jeg dem om de kan være så venlige at tjekke om resten er leveret... Og nej, det kan de ikke for det er hvert enkelt postbud der har ansvaret for hvert enkelt område og der er ikke nogen der har det overordnede ansvar... Og det er desværre ikke første gang vi har haft den slags oplevelser... En anden gang blev vi faktureret for udsendelser på sjælland og faktureret højere fordi de skulle omdeles onsdag-torsdag og torsdag var en helligdag, dvs de havde kun én dag til at omdele dem i... Så vi måtte betale lidt ekstra.. om onsdagen fik vi ingen henvendelser, og det undrede vi os meget over.. Så vi spurgte dem der ringede, hvornår de havde fået reklamen, og den havde de først fået den ugen efter... Så vi ringer til postdanmark og brokker os og får afvide, at vi skal finde ud af ,hvor de ikke er blevet leveret til tiden, så vil de lave en kreditnota... Hmmm... Hvordan finder vi ud af, hvor de ikke er blevet leveret? Det kunne de ikke svarer på.. Og de kunne ikke selv kontrollere det, da hvert enkelt postbud har ansvaret og der ikke er kontrol med om/hvornår de bliver omdelt!! Så vi pænt betale alligevel, da vi ikke havde nogen beviser. Jeg har talrige andre eksempler på gange hvor jeg er ret sikker på reklamerne aldrig er kommet ud eller omdelt for sent.. Så vi bruger IKKE postdanmark mere!! Mvh Nina |
Hej Nina Jeg kan desværre godt nikke genkendende til dine historier. I min ende af landet er problemet, at alternativerne er endnu dårligere. mvh Hans |
Vedr. husstands omdeling: Jeg har i flere af mine virksomheder brugt husstands omdeling, og med stor respons. Det vigtigste ved en husstands omdelte flyer er at budskabet er simpelt, det er et godt ”her og nu tilbud”, og call to action. Men der er alligevel en del andre små detaljer som kan medvirke til et bedre resultat. Og det er jo det, det handler om ikke?. Jeg har skrevet nogle af mine erfaringer ned, og håber så du kan bruge det til noget. Format: Her er helt klart min erfaring, at skal man gøre opmærksom på en service, man yder, som f.eks. Haveservice, massage, kurser, pilates, osv. Er det bedste en A5 side. Det er både billigt og det er nemt at få i en post kasse. Vælger man en A4 side skal den mange gange foldes for at tilpasses alle typer brevkasse og brevsprække. Kommer der efterfølgende post bliver det ment krøllet. Fremsender du det nye menu kort fra din cafe eller lignende kan et andet format naturligvis vise sig, at være meget bedre. Skal du bruge pladsen på et helt A4 ark, kan det anbefales at få det falset (lagt sammen) enten på midten som en A5 folder eller 3 gange til det, der svarer til en M65 konvolut. Simpelt budskab: Det lyder måske som det mest naturlige, men alligevel ser jeg hvor mange der bruger ord som deres mulige kunder slet ikke kender. F.eks. Få plads på efteråret nye spinning hold. Forårstilbud spar 30% på SF-sten. Nye Pilates hold – gratis prøve time. I alle tilfælde kan der mistes rigtig mange kunder ved at vælge fag-ord. Ved alle kunde at spinning er noget på en motionscykel ? Ved alle kunde at SF- sten ikke er dem der blev kastet med på Jagtvej 69? Ved dine kunder at Pilates har noget med gymnastik at gøre? Jeg har set firmaer gå glip af kunder for deres kunder ikke skulle havde trimmet hæg, de skulle bare have den klippet! De skulle ikke have poleret vinduer, de skulle bare have dem pudset. Så fald ikke i denne fælde, men gør dit budskab simpelt. F.eks. slip af med rygsmerter og kom i god form med Pilates gymnastik. Læs mere om pilates på bagsiden. Lige nu få 2 gratis prøve timer. Ring nu på XXXXX.XXXX. Her og nu tilbud: Giv altid kunden en grund til at kontakte dig nu. F.eks. lige nu Gratis prøve time, lige nu ½ pris på medlemskab. Lige nu Gratis udbringning osv. Call to action: Hvad vil du gerne have kunden skal gøre nu? Ringe til dig? Skrive til dig? Besøge din hjemmeside? Komme ind i din butik? Svare på en kupon? Skriv altid hvad du vil have kunden til at gøre nu. F.eks. udfyld kuponen nu få en gratis T-shirt, besøg vores hjemmeside med det sammen og deltag i konkurrencen om en rejse for 2. Ring i dag og få første lektion gratis. Hemmelige ord: Alle brancher har hemmelige ord. De kaldes også tricker ord. F.eks. få mere tid i hverdagen, lad os klare rengøringen. Undgå at betale for meget i skat, lad mig lave din selvangivelse. Smertefri genoptræning, lugtfri |
Rasmus-> Kanongode tanker i dit indlæg! Respekt for det! Havde du dog omdelt reklamer i mit område, og havde jeg et "nej-tak-skilt" på døren, så havde du om ikke andet fået 1 klage. Og den ville nok tage en hel del af din tid. Jeg ville nok acceptere en "smutter" i ny og næ, men hvis jeg fik din reklame ind anden gang, så ville du have mig hængende i røret, eller bedre endnu, på kontoret i mange timer i mange dage for at forklare dig, hvorfor jeg ikke ville have dine reklamer. Min pointe: Der findes folk, som mig, der ikke har noget imod at spilde sin egen tid for at rette op på en forurettende situation. Og uanset om de er et fåtal, så er det ikke op til reklameudbyderen at vurdere om deres reklame nu alligevel nok er relevant for vedkommende. Men ellers (kun 1 fejl i et så langt indlæg - det er sq flot!) har jeg dyb og ærbødig respekt for dine ord i din post. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej Peter Da jeg skrev punket vedrørende "reklamer Nej tak" vidste jeg at jeg ville komme til at høre for det. Derfor indledte jeg med at skrive at det er et kontroversielt enme. Med hensyn til om jeg "Må" sende det til dig eller ej, må jeg lige korrigerer dig, det er faktisk annoncøren der bestemmer om de vil respekterer et nej tak til reklamer eller ej. Nej tak til reklamer er kun et ønske fra din side og du kan ikke gøre andet end at klage til udsenderen, hvis denne ikke vil respekterer det. Lad os engang se på regnstykket i mit eksempel 50.000 omdelte flyers = mdr. omsætning på ca. 150.000dkr 20 % kommer fra "reklamer nej tak" kunder = 30.000dkr jeg tror at jeg sagtens kunne overleve, hvis du følte dig lidt stødt over mit ellers fantaktiske tilbud. Jeg kunne enda yde den fantastiske service at komme forbi med 3 flasker udsøgt rødvin og vi kunne få en lille snak om hvad jeg kunne gøre for dig. Men det er selvfølgelig op til alle hvad de vil gøre, i det her eksempel skal man dog være klar over at man havde sagt nej tak til en ekstra årlig omsætning på 360.000dkr og som sagt ikke modtaget en eneste klage. Rasmus Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, og derfor føler jeg ikke på nogen måde at mit råd er en smutter, men takker for de ellers rosende ord. |
Heh :-) Som man råber i skoven, får man svar... Nu er det sådan, at jeg egentlig anfægtede etikken i at skide folk ned ad ryggen (populært sagt...?) - og ikke tallet på bundlinjen. For jeg er håbløst klar over årsagen til at der findes SPAM på nettet - det kan betale sig.. Simpelthen, fordi der er en del, som reagerer på det skidt. At jeg så overdriver med at sige at jeg ville bruge timer og dage på at spilde din tid som "hævn" er jo blot en lille "gimmick". :-) Principielt ville jeg nok bare vælge at rangere dit firma i kategorien "Uetisk - utroværdig" og fortælle alle, jeg kender om det. Men det er fordi jeg ikke har tid til mere. Men lad os nu ikke blive uvenner over det - for resten af dit fine indlæg vejer næsten op for at du har den fejl at synes at det er OK ikke at respektere et "nej tak". Vh Peter |
Takker for du vil dele dine synspunkt med os og giver ordret videre til de næste Rasmus |
Vh Peter |
Hej Rasmus/Skovkjer Super indlæg du har lavet, der er virkelig meget guld i det. Jeg har tidligere brugt flyers, der er blevet husstandomdelt, og får nok brug for det senere hen - Med dine erfaringer kan det kun blive godt:-) Tak for det! |