Jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på så jeg håber at der er en som har et svar.
Mit spørgsmål er simpelt.
Skal man registreres som importør hvis man sælger en varer via en webshop og varen bliver sendt som dropshipping? Jeg har ingen fysisk kontakt med varen. Kunden bestiller på min webshop, jeg sender bestillingen videre til leverandøren som så sender varen til kunden.
Jeg har et supplerende spørgsmål til dit spørgsmål.
Hvis man benytter dropshipping, og varen fx sendes fra et sted uden for Europa, skal kunde så betale moms, hvis pakken stoppes i tolden (eller kunden følger loven)?
Når kunde allerede har betalt moms end gang (ved køb), så vil kunde nok blivet gal over en ny momsregning, og den vil retlig heller ikke være holdbar.
Glem dropshipping fra ikke-eu lande (der findes gamle tråde om det - prøv at finde dem). Men der er ikke tvivl om, at din kunde kommer til at betale told, moms og gebyr for toldbehandling, når varen kommer til DK. Du har ikke en chance for at give kunden en rigtig pris.
Ja du skal registreres som importør og det er dig der er den ansvarlige i DK for produktet. Når du bruger dropshipping får kunden en faktura fra DIG og du køber så produktet af dropshippingfirmaet, derfor er det dig der er "importøren" og skal leve op til alle danske love og regler.
Dropshipping med firmaer uden for EU er helt umuligt, så det er ikke værd at spilde tid på.
Ok tak for svaret. Men hvad så hvis man er bosiddende i udlandet (sverige) og sælger til danskere? Gælder samme regler for udlændinge som for danskere?
Problemet er netop at det er svært at sige da told er forskellig fra vare til vare, derudover kommer der moms på samt et beløb for at transportøren står for toldbehandling. Det er selvfølgelig ik umuligt men det er meget bøvlet.
Hej Hvad nu hvis man gik efter malgruppen modetoj og smykker til piger
og at kunden betaler for varen ved bestilling men ikke betaler momsen men betaler moms ved modtagelse kan man sa ikke finde det rigtige belob som eks told vil koste sa kunden ved modtagelse blot betaler moms og told
Du kan ikke lave en faktura uden moms til en privatkunde. Du kan selvfølgelig gøre prisen billigere, men moms skal du opkræve og betale. Du kan sikkert godt lave noget, men det bliver absolut ikke optimalt og jeg tror du vil få en del utilfredse kunder uanset hvor meget du gør dem opmærksom på hvordan forløbet er.
Derudover er der altså en kæmpe retur procent på tøj. Dette tøj vil blive returneret til dig og typisk skal de så bruge en anden størrelse som du så skal have fra USA. Så når vi snakker tøj vil jeg sige det er endnu mere umuligt.
Men alt er selvfølgelig muligt, dette er bare et projekt som har mange odds imod sig allerede inden det er skudt i gang.