jeg skal til og lave en marketingplan for mit nye produkt, hvilket er et nyt antivirus software. jeg har et rimelig stort markedsføringsbudget til rådighed. mine egne ideer er markedsføring i nogle af de store computerblade.. uddeling af 3 måneders gratis antivirus på cdrom til messer, måske i computerforretninger og lignende. nogle der har gode ideer til hvad der ellers kunne være godt? - samt hvordan man strukturerer den bedst muligt og hvad der skal med i en marketingplan (skal godkendes i udlandet) |
marketingplan? - offline markedsføring
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Du kunne måske allier dig med nogle, der hjælper private samt virksomheder med at yde PC support, fjerne virus ol.? Sådan virksomheder/personer kommer ofte ud til et bredt publikum og får du først et par af dem til at ''godkende'' dit produkt og sige god for det, kan det evt. via dem sælges til deres slut kunder. Nu hvor det er et antivirus program, så er det også vigtigt for atdet skal virke tillid, er ''godkendt'' af nogle der ved noget om denne branche, det går ikke at programmet ikke er ''med på beatet'' og er 1 måned efter alle andre konkurrenter. Jeg er en af dem som jeg beksriver i ovenstående, en af dem som yder PC support til andre - derfor kunne jeg måske være interessandt for dig, jeg er i al fald interessert i at høre mere om dit produkt, du må gerne smide mig din email på en PM, så skal jeg smide min retur og så kan vi kommuniker den vej igennem, hvis du er interesseret? God fornøjelse med dit produkt :) |
Det er helt oplagt - som du er inde på - at nye brugere kan benytte dit produkt gratis i en periode - men ellers må der siges at være frit spil på alle hylder i at udbrede kendskabet til dit produkt. Vil en "anbefal til en ven" kampagne via dit eksisterende netværk ikke være oplagt også? MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Det lyder som en ide, især fordi jeg har rådighed over nogle 3 måneders licenser der normalt koster en 10-20 kr, som man evt kunne give til kunder man havde fjernet virus hos eller lignende. sender dig lige en besked. Der er ingen problemer med selve programmets tillid, det er godkendt af flere uafhængige kontrolfirmaer og har derudover et stort antal brugere. |
Hvad med at smide en gratis 1-3-måneders prøve-CD i et eller flere af de store danske IT-magasiner?. Derudover kunne du give studerende rabat fx..Det er en god indgangsvinkel til denne målgruppe. |
Du kumme måske også lave en aftale med shg eller nogle af de andre, om at de skulle smide en prøve cd i alle de pakker de sender i en bestemt periode .. bare en ide !! |
Men der det største problem nok er, er at 80-90% af alle internetbrugere i Danmark allerede har antivirus / firewall, eller det var ihvertfald hvad den sidste undersøgelse sagde. Så derfor skal jeg ud og have folk overtalt til at skifte program, ikke bare anskaffe sig et. Det er nok især her kampen skal kæmpes, da det kan være svært at få folk til at ændre vane. og nok især her jeg er lidt tom for nye ideer... |
Hej Janus Hvad forstår du ved rimelig stort marketingbudget? Hermed en lille spiseseddel, der forhåbentligt kan bringe dig videre i forhold til printannoncering - der er derfor ikke taget højde for andre salgs- eller marketingkanaler i dette indlæg. Din første prioritet bør være at afdække, hvilken målgruppe, der typisk køber dine produkter. Dernæst bør du identificere de medier målgruppen orienterer sig i. se evt. www.danskfagpresse.dk eller www.gallup.dk. For store og brede målgrupper, kan det anbefales at få lavet en Gallupkørsel. Der findes mange fag- og specialmedier, der giver en massiv dækning i meget præcist definerede målgrupper - du kan overveje at kigge på dem. Du har identificeret målgruppe og medie/r, og du er nu klar til at lave en egentlig medieplan. Inden du vælger at annoncere, er det vigtigt og altafgørende, at du kender dit succeskriterie med din marketinginvestering. Succeskriteriet kan måles i forbedret brandværdi, ROMI mv. Ud fra dit indlæg vil jeg tro, at du skal starte med at kigge på ROMI. Herfra bør dine indkøb af annoncer samt udarbejdelse af annoncemateriale bindes op på succeskriteriet. For større kampagner, kan det i de fleste tilfælde betale sig at kontakte et godt reklamebureau, der kan hjælpe dig med at få udarbejdet annoncer - samt et mediebureau, der kan hjælpe dig med at indkøbe annoncerne. Jeg håber dette kan hjælpe dig videre. Mvh Kenneth Christiansen |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)