Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil have nogle billeder som jeg kan bruge på min netbutik samt i reklamemateriale. Jeg har dog ikke mulighed for at tage billederne selv før om et halvt år. Jeg ved at nogle af mine kunder ligger inde med nogle gode billeder og vil derfor gerne købe dem. Det kunne være i bytte for nogle af mine produkter.
Jeg ønsker derfor at vide hvordan jeg sikre mig at jeg juridisk har købt retten til billedet, at det er kunden der rent faktisk selv har retten til billedet som han sælger samt sikre at de personer som evt. er på billedet ikke kan komme og krævet det fjernet. Skal der kontrakt til eller er en kopi af vores samtale på skrift godt nok. Hvis der skal kontrakt til vil jeg gerne finde en der kan udfærdige denne mod betaling
Det er billeder af vores soldater i afghanistan så det er selvfølgelig vigtigt at soldaterne på billederne ikke er genkendelige
Ja, så er det i hvert fald ikke billedbureauerne, du skal have fat i. Jeg kunne ikke se, at der var tale om privatpersoner. Men privatpersoner har også rettigheder ;-)