Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Tjekliste - Optimer din hjemmeside på en nem og overskuelig måde

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Med den øgede fokus på SEO, synes jeg det er på tide, at vi herinde på forummet får en nem og overskuelig "SEO tjekliste". Meget information vedrørende SEO er spredt ud hulter til bulter, og det kunne derfor være sjovt at samle nogle af jeres bedste "tricks"  i en tråd. Jeg er ikke ekspert inde for SEO, og derfor vil jeg også rigtig gerne bede om din hjælp! Jeg har foreløbig skrevet 7 ting, som man kan gøre for at SEO optimere sin hjemmeside. SEO er selvfølgelig et kæmpe "fag" og det ville være umuligt at inkludere alt i denne tråd. Men hvis nu vi blot giver råd og fortæller om de mest essentielle måder at optimere sin side på, kan man da kun komme bedre fra start end hvis man intet gør!

-Har DU nogen forslag, så indsæt venligst det tal vi er nået til og efterfølgende tip.

SEO Tjekliste
-Da der findes et hav af forskellige CMS systemer derude, vil de alle have forskellige måder at tilgå de forskellige tips på. Da Wordpress er et af de mest populære CMS-systemer derude, anbefaler jeg kraftigt at man downloader et SEO-plugin. Det kan være "All in One SEO Pack" eller lignende. Hvis nogen kan anbefale hvad man kan bruge til andre CMS-sytemer (Drupal, Joomla, etc)

1. Inkluder keyword i H1, H2, H3 tags. Det vil sige, at dit keyword skal indgå i de forskellige overskrifter på siden.

2. Optimer dine billeders filnavne og ALT-tags til dit keyword. Har dit billede filnavn "12321.jpg" kan det være en god ide, at ændre det til "gulcykel.jpg" eller hvad dit keyword end måtte være. ALT-tagget fortæller Google hvad der er på billedet.

3. Brug Anchor-tekst ved link. Det vil sige, har du en side som sælger badebolde og din URL er www.henningsbolde.dk, så når du linker til din side fra andre sider, så skal du linke på "badebolde" (<a target="_blank" title="badebolde" href="http://www.henningsbolde.dk">badebolde</a>) -På den måde, fortæller du Google hvad din side indeholder - i dette tilfælde badebolde.

4. Hav adgang til sociale medier på din side (Facebook, LinkedIn, Twitter, etc.). Gør det eksempelvis nemt for brugeren at dele din artikel på Facebook, Twitter eller hvor end han/hun måtte befinde sig i den "sociale" verden.

5. Tydeliggør dine keywords vha. fed, kursiv og understregning. Det skulle efter sigende, være en SEO-mæssig fordel at tydeliggøre sine keywords ved hjælp af fed, kursiv og understregning. "Hos Lars Larsen sælger vi dyner og andet godt."  - Rimelig cheesy eksempel, men tror du forstår pointenSmile!

6. Permalinks! Dette er efterhånden alment kendt, men det er vigtigt at opdatere sine Permalinks. Det vil sige, i stedet for at din nye artikel om hængekøjer hedder www.slapaf.dk/nyheder/02-02-2012/1.php skal den hedde www.slapaf.dk/haengekoeje (mange, inklusive mig selv, fraråder at bruge æ,å,ø i URL)

7. Meta-descriptions. Meta-descriptions er den brugervenlige søgemaskine tekst, som bliver vist når du bliver fundet på Google.  For at illustrere bedre, så se på billedet herunder.

Politiken har optimeret deres Meta-description så den ikke ligepludselig stopper som i Wikipedia's tilfælde. Hvad mere angår Meta-descriptions kan du også med fordel her inkludere dine keywords, både i titlen og description og Meta-tags (selvom de angiveligt ikke har den store betydning længere - men det er bedre at være på den sikre side).

-Det var lige umiddelbart det jeg kunne komme på. Har du flere forslag, og det er jeg sikker på du har, så fyr løs!


Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO checkliste

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)