Hey derude, Jeg er lidt splittet og nu kigger jeg mod amino for inspiration, erfaringer etc. Jeg er i gang med at optimere en checkout på en magentoshop hvor jeg bruger OneStepCheckout. Jeg vil gerne holde det minimalistisk og intuitivt. Nu er der bare to emner, som splitter mig da jeg ikke helt ved om det er en god idé eller ej. Det første: Er det dårligt at bede kunden om at bekræfte sin email? Altså, indtaste den to gange efter hinanden? - Vi har haft nogle få problemer med, at kunder har tastet forkert mail, og man kan ikke "bare lige" rette e-mailen inde i Magento-backend. Er det nødvendigt at have to felter til email, og hvis ja, vil det så ikke have en negativ indflydelse på konverteringer (simpliciteten)? Det andet: Er det en god idé at give brugerne mulighed for at oprette en konto til senere brug? Hvis de siger: Ja, bliver de så bedt om at vælge en adgangskode. Og kommer man her til, er det så en god idé at bede om adgangskoden to gange, eller er en gang nok? Jeg hører gerne tanker, idéer fra folket, der kan hjælpe mig træffe en endelig beslutning. |
Ud fra personlige erfaringer, så er der folk, som kan deres tastetur i blinde, og så er der dem som tvivler mellem hvert bogstav. Jeg tror det er et spørgsmål om hvad målgruppen er, om det er unge, ældre, eller så bredt som muligt.
Hvis der er unge, tror jeg det kan være en god ide med 2 felter. Hvor tit er det vi tjekker vores tekster igennem for fejl, før den sige noget til os?
Hvis det er de ældre, tror jeg 1 felt er nok, da ældre og mindre tastetur/it kyndige, (somregel) tjekker deres E-Mail efter, og koden kan man oftest ikke se mens man skriver.
Håber du kunne bruge dette i dine overvejesler :-)