Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Checkout: Spørg om mail to gang, og mulighed for kontooprettelse??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude,

Jeg er lidt splittet og nu kigger jeg mod amino for inspiration, erfaringer etc.

Jeg er i gang med at optimere en checkout på en magentoshop hvor jeg bruger OneStepCheckout. Jeg vil gerne holde det minimalistisk og intuitivt. Nu er der bare to emner, som splitter mig da jeg ikke helt ved om det er en god idé eller ej.

Det første: Er det dårligt at bede kunden om at bekræfte sin email? Altså, indtaste den to gange efter hinanden? - Vi har haft nogle få problemer med, at kunder har tastet forkert mail, og man kan ikke "bare lige" rette e-mailen inde i Magento-backend. Er det nødvendigt at have to felter til email, og hvis ja, vil det så ikke have en negativ indflydelse på konverteringer (simpliciteten)?

Det andet: Er det en god idé at give brugerne mulighed for at oprette en konto til senere brug? Hvis de siger: Ja, bliver de så bedt om at vælge en adgangskode. Og kommer man her til, er det så en god idé at bede om adgangskoden to gange, eller er en gang nok?

Jeg hører gerne tanker, idéer fra folket, der kan hjælpe mig træffe en endelig beslutning.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 08:38

Ud fra personlige erfaringer, så er der folk, som kan deres tastetur i blinde, og så er der dem som tvivler mellem hvert bogstav. Jeg tror det er et spørgsmål om hvad målgruppen er, om det er unge, ældre, eller så bredt som muligt.

Hvis der er unge, tror jeg det kan være en god ide med 2 felter. Hvor tit er det vi tjekker vores tekster igennem for fejl, før den sige noget til os?

Hvis det er de ældre, tror jeg 1 felt er nok, da ældre og mindre tastetur/it kyndige, (somregel) tjekker deres E-Mail efter, og koden kan man oftest ikke se mens man skriver.

Håber du kunne bruge dette i dine overvejesler :-)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 08:42

Alex Westergaard:

Hvis der er unge, tror jeg det kan være en god ide med 2 felter. Hvor tit er det vi tjekker vores tekster igennem for fejl, før den sige noget til os?

Hvis det er de ældre, tror jeg 1 felt er nok, da ældre og mindre tastetur/it kyndige, (somregel) tjekker deres E-Mail efter, og koden kan man oftest ikke se mens man skriver.

Det er en meget god vinkel. Det tror jeg du har ret i. Jeg kan sige min målgruppe er 40-45 årige, så det var i retningen af kun at have ét felt. Tak.

Andre tanker, fra andre personer?

Dbh. Yngvi

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Yngvi

Umiddelbart vil jeg mene at den første er den bedste af de 2, men det er bare min egen fornemmelse.

Hvis du er i stand til at finde frem til den rigtige email adresse efterfølgende, så findes der dog et modul til Magento, der muliggør redigering af ordre. Det var måske en alternativ mulighed? Smile

Med dette modul kan du også tilføje eller ændre produkter til ordren og meget mere.

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

*p.s* Hvis du vil gå helt i grund-detaljer med din shop, kan du gøre den mulighed, at folk 'skal' være brugere for at købe hos dig, og så lav sådan, at en mail skal valideres ved oprettelse. så er det meste hvist outsourced, og der er ikke så meget andet at tænke på, end at holde styr på shoppen :)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 09:39

Alex Westergaard:

*p.s* Hvis du vil gå helt i grund-detaljer med din shop, kan du gøre den mulighed, at folk 'skal' være brugere for at købe hos dig, og så lav sådan, at en mail skal valideres ved oprettelse. så er det meste hvist outsourced, og der er ikke så meget andet at tænke på, end at holde styr på shoppen :)

Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener?

Mener du at der er smart at tvinge brugerne til at oprette en konto? Og hvad har det at gøre med outsourcing?

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 09:50

Oh.. Det må være min fejl, tror jeg har blandet 2 topics sammen. Sorry!

Men det kan være en fordel at lave så kunderne skal oprette en bruger for at købe, og så kan du lave et lille salgstrik, tag alle dine vare og på 5% på prisen, og så skriver du at medlemmer kan få 5% rabat på alle vare. Tricket heri, er at man skal være oprettet for at købe, så der igennem kan du score lidt ekstra kunder, og muligvis på viral omtale.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 09:52

Har du læst e-pusher? (Hint: ikke alle er helt enige med dig i fortræffeligheden ved at tvinge kunder til at oprette en konto)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:53
Alex Westergaard:

Tvunget registrering af brugere for at køre en ordre igennem er i min optik en af de dummeste ting man kan gøre (hvis ikke dummeste).

Skal jeg selv købe noget, og bliver tvunget til at oprette mig - så skrider jeg og finder produktet et andet sted.

Det er også de tendenser jeg har set på flere webshops: fjerne brugerregistrering = øget omsætning.

Hele mosten består jo i at give kunden den mest støj- og gnidningsfri vej fra kurv til køb. Indtast adresse, betal, BUM! En ordre i hus.

Du har deres mail - så hvorfor en brugeroprettelse? I stedet kunne man jo:

1) Generere et kodeord og sende sammen med kvitteringen når ordren er kørt igennem. Intet besvær for kunden, og du får din bruger.

2) Bede kunden oprette sig når de HAR kørt ordren igennem.

Men decideret tvinge en til at oprette sig under checkout, det kan bestemt ikke anbefales.

Go' weekend!

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 09:56

Elias Sørensen:

Du har deres mail - så hvorfor en brugeroprettelse? I stedet kunne man jo:

1) Generere et kodeord og sende sammen med kvitteringen når ordren er kørt igennem. Intet besvær for kunden, og du får din bruger.

2) Bede kunden oprette sig når de HAR kørt ordren igennem.

Og der skal man så igen tænke på kundens potentielle irritation: hvis han/hun får tilsendt et tilfældigt kodeord og IKKE ændrer det vil der opstå et problem næste gang der skal købes i webshoppen. Hvorfor? Fordi han/hun ikke kan huske kodeordet og webshoppen tillader ikke at man opretter flere brugere med samme e-mailadresse.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)