Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for salg af digitale produkter i EU om resten af verden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål:

Hvis man via en webshop sælger en ydelse i form af et digitalt produkt til privatpersoner og virksomheder i EU og resten af verden fra en webshop i Danmark, er der så særlige regler man skal overholder?

Skal jeg pålægge dansk moms af salget, eller hvordan er reglerne for det?

Jeg er altså interesseret i reglerne BÅDE for salg til privatpersoner og virksomheder. Så vidt jeg ved, skal jeg til privatpersoner blot pålægge dansk moms, er det korrekt?

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 09:24

Er der ikke nogen som har en webshop eller lignende, der sælger til resten af EU? :)

Titlen på indlægget skulle naturligvis være: "Regler for salg af digitale produkter i EU og resten af verden".

Beklager fejlen.

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:39

Jeg mener at du er forpligtet til at sælge varerne til det pågældende lands momsregler uanset privat eller erhverv.

Ligesom hvis jeg fx. køber noget på Amazon.com betaler jeg ikke amerikansk TAX, ligesom hvis du ér i USA er du også fritaget for at betale den amerikanske moms. Jeg mener dog at du er i alle tilfælde forpligtet til at lægge momsen fra det pågældende lands moms oven i "ex moms" prisen.

Hvis du selv er i udlandet og tager med til danmark er du forpligtet til selv at betale momsen. Modsat hvis du er et firma der importerer er det firmaet der står for at betale eller indberette momsen. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)