Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content og Metatag variabler i DanDomain

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Werring Smykker Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Ved oprettelse af produkter under fanebladet beskrivelse og feltet "metatag beskrivelse" angiver DanDomain at der kan indsættes følgende 3 forskellige variabler:

• [[ProductPrice]]   =   Erstattes af produktets pris
  • [[ProductName]]   =   Erstattes af varenavnet
  • [[ProductNumber]]   =   Erstattes af varenummeret

Hvis man gør det, medføre det så ikke Duplicate Content hvis det står alene - så er det jo "bare" en gentagelse af f.eks. varenavn.

Jeg forestiller mig at der også skal indsættes anden tekst for at undgå det - er der nogle som kan hjælpe med svar på det?

De bedste hilsner

Claus

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det kan jeg. Nej - det er ikke duplicate content. Nu kunne du selvfølgelig aldrig finde på at nøjes med at have variablen i din meta description - det ville være en skidt ide.

Du skal bruge de variabler f.eks. således: Du har et smykke, og til det skriver du en meta description a la: "Smukt og stilrent armbånd med indlagte sten, smart lukke og forsiringer til kun [[ProductPrice]]"

Dermed opnår du, at din meta description ændres, hvis du ændrer prisen - helt af sig selv.

Når det er sagt: Det er ikke en særligt anvendelig funktion, DanDomain har drømt op der. Jeg tror, den opstod i et misforstået forsøg på at møde brugernes ønsker om Rich Snippets. Mit råd er: Lad være med at bruge den og skriv i stedet unikke og sælgende meta descriptions til HVER ENESTE side på din shop. Det er det, meta descriptions er beregnet til.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Werring Smykker Skrevet kl. 11:23

Hej eller godmorgenThomas

Tusind tak for dit svar og reflektion.

Jeg har været inde og checke nogle kære kollegaer som ranker højt, og har bemærket følgende når man ser på det enkelte produkt, som jeg godt kunne tænke mig en kommentar på.

• produktnavn i webshoppen er identisk med title tags som jeg ser i google.
  • produktbeskrivelse (den korte eller måske nærmere den lange 1) er identisk med metatag beskrivelse.

Så med andre ord er produktnavn = title tag og produktbeskrivelse = metatag beskrivelse, eller metatag beskrivelsen er udeladt efteersom jeg kan forstå at google bot så vil gå efter den lange beskrivelse, eller ?

NB.: Har iøvrigt bemærket at der ved ændring af produktnavn for samme produkt så får man DC jf. Googles Web Master Tool og på søgningen site:werring.dk. - det tager med andre ord relativt lang tid for google at få indekseret dette korrekt, eller hvorfor er det at det ikke slår igennem når den indeksere produktet - er det google som ikke indeksere "korrekt" eller DanDomain set-up som forårsager denne "fejl"?

Mvh. Claus 

PS.: Jeg har i øvrigt med stor interesse læst SEO LEX, SEX LEX Tunning og set en del af dine videoer - super materiale og formidling - tak for det - du får nok en kunde indefor relativt kort tid når jeg lige har det sidste på plads hvor jeg selv kan.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)