Hej alle Aminoer Ved oprettelse af produkter under fanebladet beskrivelse og feltet "metatag beskrivelse" angiver DanDomain at der kan indsættes følgende 3 forskellige variabler:
Hvis man gør det, medføre det så ikke Duplicate Content hvis det står alene - så er det jo "bare" en gentagelse af f.eks. varenavn. Jeg forestiller mig at der også skal indsættes anden tekst for at undgå det - er der nogle som kan hjælpe med svar på det? De bedste hilsner Claus |
Ja det kan jeg. Nej - det er ikke duplicate content. Nu kunne du selvfølgelig aldrig finde på at nøjes med at have variablen i din meta description - det ville være en skidt ide.
Du skal bruge de variabler f.eks. således: Du har et smykke, og til det skriver du en meta description a la: "Smukt og stilrent armbånd med indlagte sten, smart lukke og forsiringer til kun [[ProductPrice]]"
Dermed opnår du, at din meta description ændres, hvis du ændrer prisen - helt af sig selv.
Når det er sagt: Det er ikke en særligt anvendelig funktion, DanDomain har drømt op der. Jeg tror, den opstod i et misforstået forsøg på at møde brugernes ønsker om Rich Snippets. Mit råd er: Lad være med at bruge den og skriv i stedet unikke og sælgende meta descriptions til HVER ENESTE side på din shop. Det er det, meta descriptions er beregnet til.