Hej Aminoer |
prøv og kontakt det netværk du bruger. og hør dem.
Hej Aminoer |
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Prøv så vidt muligt at undersøge avancen på de produkter du primært leverer på. Sammenlign ordre numre på leverede leads, og få et indtryk af hvor mange ordre webshoppen har f.eks på en måned. |
Det er, som der også er skrevet meget om, at en af ulemperne ved disse affiliateaftaler at de dumper priserne. Hvis din side giver tilstrækkeligt med leads burde du måske overveje at gå ind i dørbranchen og tage hele profitten |
Hej Casper Tak. Det kigger jeg nærmere på. Det kan dog være lidt besværligt, at få de endelige tal. |
Vil ikke sige noget om sagen da jeg ikke kender alle aspekter, men generelt skal du lave et oplæg til annoncøren hvor du fortæller dem hvor mange flere salg du forventer at kunne levere hvis de sætter din kommission op. Når jeg har siddet som affiliate manager så er der mange affiliate som har bedt om højere kommissioner, men får at få dem højere op så forventer man også flere salg - Ellers er der ikke nogen ide i at sætte den op for annoncøren. Du er velkommen til at sætte noget sammen og så sende det til mig så vil jeg gerne give dig feedback på dit oplæg. Du skal bruge begrundelser som at du kan bruge flere penge/tid på SEO, PPC, FB osv og derved skabe flere salg til dem. |
Hvor er du sej! Tusinde tak. Det var lige præcis sådan noget jeg ledte efter. Jeg havde dog allerede i tankerne, at det var en selvfølge at for at forhandle så skulle man også levere flere salg. Hvis jeg bliver i tvivl om noget, så skal jeg nok sende dig en PM. Endnu engang! Mange tak ![]() |
Ud over de mange glimrende råd her i tråden vil jeg også anbefale dig at foreslå dem en afregning i procent af salget i stedet for en fast pris pr salg. Det vil temmeligt sikkert give bedre mening for alle parter. Og det sikrer at du går efter at sælge for flest mulige kroner og ikke bare flest mulige enheder. Det vil de sikkert sætte pris på. Overvej også om du bør finde andre samarbejdspartnere at tage med. Måske har du en masse besøgende, som faktisk er på udkig efter meget dyrere døre end din nuværende samarbejdspartner har på hylderne? Men ellers: Hvis du laver mange salg for dem, så bør de altså se velvilligt på dit ønske om en lønstigning. Ligesom de ville gøre det, hvis deres topsælger mente han fik for lidt i løn. Ser de ikke sådan på det, er det ikke let - og måske er det bedre at forhandle med nogle andre. Kommenterede i øvrigt kort på det om prisnedsættelsen her i video2 om affiliateideer. Mvh Anders Saugstrup |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.