Hej alle i skønne amino''er.. Vi går lidt og pusler med ideen om at købe et parti hundetøj fra Thailand og efterfølgende sælge det til alle de søde danske piger som vimser rundt i kbh med deres små hunde i snor eller tasker.. Tror i dette koncept holder eller er konkurrencen for stor?? |
Kære Michella & Micky
Jeg har absolut intet indblik i de varegrupper I nævner eller konkurrencen på markedet, så på det område er jeg ikke til så stor hjælp.
Umiddelbart synes jeg dog ikke ideen lyder så ringe. Jeg kan sagtens forestille mig at der er et marked for det I omtaler. MEN... der er jo mange kriterier der er afgørende for sådan et projekt skal blive en succes, og I kan faktisk også forberede en del og gøre en del for at undersøge potentialet. I kan jo undersøge konkurrencen på markedet, så kan I hurtigt få et indblik i potentialet. Og så spørg jer selv: hvorfor skulle folk handle hos Jer?? Er jeres produkter unikke? Er I billigere? Tilbyder I bedre rådgivning og kundeservice?
Og så er der hele problematikken om at skabe opmærksomhed omkring jeres shop. Folk køber trods alt ikke noget med mindre de er klar over at I eksisterer. Det er også en væsentlig parameter.
Men klø på. Nettet er en alletiders mulighed for at blive selvstændig og det kan tilpasses alt afhængigt at ambitionsniveauet.
Pøj pøj, og husk at give os andre et link når/hvis shoppen kommer op og køre 

Hilsen Morten
p.s. hvis I handler direkte med producenten, så er det måske også et godt grundlag for at sælge engros til landets dyrehandlere?? Blot en tanke........