Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ce mærkning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg skal impoter noget elektronik fra kina hvad skal jeg kigge efter eller tjecke? de har ce, rohs, ccc, dve, og gs mærkning, jeg vil bare gerne være sikker på at jeg ikke gør noget forkert og sælger noget som ikke er iorden

Med venlig hilsen
Bent Clausen

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:11

Jeg tror ikke der er noget fusk med det. Men for at være sikker så skal de dokumenterer disse certifikater. Jeg mener de kan give nogle nummer som man kan tjekke hos de der har udført testen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 16. Jan 12
Skrevet kl. 20:14

Hej lykkebjerg

Tak for det hurtige svar, jeg har fået ce dukumentet, så skulle nok bare få det tjekket.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 20:56

Hej Bent,

Hvem har udstedt/udført certificeringen af CE? Hvis det er TÜV, kan du få leverandøren valideret på deres hjemmeside, men hvis det er et lokalt Kinesisk firma skal du være opmærksom på at det er det rigtige direktiv ( i dit tilfælde er det nok: 2006/95/EF) og skal man helt i detaljer skal vedkommende der underskirver selve certifikatet være bosat i Unionen (EU).

Rohs,TÜV/GS og CCC (for kinesisk marked) er materiale certifkater, og ikke lovkrav for at markedsføre/sælge et produkt i EU  

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 16. Jan 12
Skrevet kl. 22:50

Hej Martin,

Tak for svaret.
Jeg har lige kigget lidt nærmer på atesten og det er efter derektiv LVD 2006/95/EC og er udført af et kinesisk firma der hedder Emtek og det ser ud til at det manegeren fra Emtek i kina der har skrevet under, deres stempel er ihvertfald oveni underskriften.

Med venlig hilsen Bent Clausen

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 23:07

Klik ind på http://www.sik.dk/ og søg under CE mærkning, så får du en masse tips om hvad du skal kigge efter

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:57

Hej Bent,

husk - at uanset deres certificeringer, er det dig som importør, der bærer importansvaret. du kan få hjælp ifht dit specifikke produkt hos fx Teknologisk institut eller Force technoligy. husk også at lave sporbarhed på dine produkter.

håber det kan hjælpe

/ Heidi

Plus 7 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 12:59

Heidi Larsen:
husk også at lave sporbarhed på dine produkter.

Hvad mener du med sporbarhed ?

Fra Holbæk
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:12

Hej Ravn.

Jeg mener at ved fx tekniske komponenter under CEmærtkningen, skal du kunne spore dine produkter tilbage til leverandør / lot. (det samme gælder for fødevaregodkendelser, men tror ikke det er spørgsmålet her)

de bedste hilsner

Heidi / Plus 7

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)