Hej med jer Jeg sidder med den udfordring, at jeg har overtaget webmasterstolen på et solidt site, og har fået en lille udfordring. Det er nemlig af og til de "forkerte" sider, der er indekseret i Google. Det der sker er, at den side, der er indekseret passer til en decideret longtail-søgning, selvom søgningen kun består af et enkelt ord. Eksempel: Kunden søger på "Flagstang" og får vist siden "Flagstang i glasfiber på 253,5 cm uden rød knop men med vejrhane og solcelle-lampe i toppen". Med den risiko, at kunden vurderer, at det bare er dén slags flagstang, vi sælger og derfor ikke klikker - for det var jo vitterligt ikke lige dét, de ledte efter Derimod har vi en landingpage, der passer til den enkle søgning. Det er bare ikke den, der er indekseret. Denne side fortæller om de forskellige typer flagstænger og fungerer som tragt for kunden. Derfor vil vi naturligvis hellere have denne side op øverst i søgeresultaterne. Jeg kører naturligvis SEO på den optimale landingspage og lader den anden "passe sig selv". Derudover har jeg et eksternt firma til at linkbuilde på den optimale side. Men har I andre gode tips? Det skal for en god ordens skyld nævnes at den optimale landingpage kun er 2 måneder gammel. De bedste hilsner Christina |
Når den "forkerte" side indekseres
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)