Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt/moms/fortoldningsgebyr??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er! Jeg har et spørgsmål omhandlende fragt og moms, som jeg ville høre om nogen herinde evt. kunne svare mig på. Jeg har lavet lidt research, og jeg kan forstå at hvis man køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr, skal man betale moms, told og fortoldningsgebyr af varen (som privat). men hvis det er under 80 kr. skal man hverken betale told, moms eller fortoldningsgebyr. Disse 80 kr. skulle så vidt jeg kan forstå være excl. moms.
hvis man bestiller hjem i mindre omgange, altså undgår at hver pakke overstiger de 80 kr. excl. fragt, kan man så undgå at betale told, moms eller fortoldningsgebyr? f.eks. 10 pakker af gangen i stedet for 1 pakke med 10 genstande i.

Mvh. Jon
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener den er større synes at jeg så en som havde fået varer for 350 kr. Fragt pris skal være med i fortoldnings grundlaget. Du kan også risikere at du bliver taget ud til kontrol fordi du modtager mange pakker. Jeg ved ikke hvilke kontrol systemer de har.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.toldpriser.dk/toldregler 
- her står der 80 kr. 

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Fra  CBRA & KO - Zebra og Ko Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål. Står med samme spørgsmål selv. Told og skat siger at pakkerne ryger lige igennem, men om det er lovligt at udnytte, kan jeg ikke forestille mig. Andre der har noget viden om dette?

Vil du tjene 18% pr affiliate salg? Se vores program på Partner-Ads

Billige varepartier til Private og Erhverv

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først betale told, når varens værdi overstiger 150 Euro (1150 kr).

/Kjeld

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

men postdanmark kræver et fortoldingsgebyr på 160 kr. når pakken overstiger en værdi af 80 kr., har jeg kunnet læse mig frem til. Så det kan man vel ikke komme uden om? Eller er det, det i siger, man ikke skal være nervøse for?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om der ikke skal betales told, skal varerne indfortoldes. Det koster ganske rigtigt 160 kr. inkl. moms hos Post Danmark. Hvis du har et firma, skal du ikke betale moms ved importen. Det er dog et krav, at du er registreret som importør.

/Kjeld

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)