Jeg sidder og er igang med at lave årsafslutning og den sidste momsafslutning for sidste kvartal 2011.
Det er sådan at jeg sidder med nogle temmelig store regninger her fra starten af januar. Dem kunne jeg rigtig godt tænke mig at få i dec. regnskabet, så jeg kan få momsen allerede nu og samtidig kan trække det fra her til årsafslutningen.
Er det tilladt og hvordan skal jeg evt. skrive det inde i mit regnskab?
Nope..ikke hvis fakturaerne er dateret i nyt regnskabsår.
Helt klart, men hvis spørgeren også, når han skriver trække det fra ved årsafslutningen mener selve omkostningen - og glemmer momsen som klart er 2012 på 2012 fakturaer - så kan han vel godt afsætte omkostningen eller i alle fald den del der vedrører 2011 - i det gamle år.
Det kunne være noget så simpelt som revisor eller service som omfatter ting der er 2011 relevant, men først faktureres i 2012?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nope..ikke hvis fakturaerne er dateret i nyt regnskabsår.
Helt klart, men hvis spørgeren også, når han skriver trække det fra ved årsafslutningen mener selve omkostningen - og glemmer momsen som klart er 2012 på 2012 fakturaer - så kan han vel godt afsætte omkostningen eller i alle fald den del der vedrører 2011 - i det gamle år.
Det kunne være noget så simpelt som revisor eller service som omfatter ting der er 2011 relevant, men først faktureres i 2012?
vh
Enig, - men spørgeren nævner ikke andet end momsen - så Peters svar er rigtigt ! :-)
Enig, - men spørgeren nævner ikke andet end momsen - så Peters svar er rigtigt ! :-)
Det synes jeg bestemt også jeg skrev - men jeg kan ikke være sikker på, at at de ikke kan ha betydning for spørgeren MÅSKE at kunne tage selv udgiften eller dele af den i 2011 (ja at den måske rent faktisk SKAL tilhøre 2011)
Han skrev som du ser med min fede fremhævning, som KAN betyde at det både er momsen og udgiften som kan gå mod et evt 2011 overskud?:
Det er sådan at jeg sidder med nogle temmelig store regninger her fra starten af januar. Dem kunne jeg rigtig godt tænke mig at få i dec. regnskabet, så jeg kan få momsenallerede nu og samtidig kan trække det fra her til årsafslutningen.
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER