Som jeg ønsker skal have en bedre placering på google. I øjeblikket ligger den på side 9 når man googler (frisør i esbjerg). Kan jeg med fordel ligge min hjemmeside ind på andre sider, hvor folk kan lukke på min hjemmeside, vil det give mig en bedre placering jo flere der lukker på min side?
samt hvilke sider vil være bedst at fordele mine link på, nogle forslag?
1 - Start med at få en masse tekst ind på din hjemmeside. 2 - Find relevante links, hvor kan du lægge et link til frisør i Esbjerg?
Se overstående, der fik du lige et link. Husk også at udnytte din Amino signatur hvor du også kan indsætte et link med ankertekst (hvor søgefrasen udgør linket)
Send mig en PB med spørgsmål, så skal jeg gerne hjælpe dig ganske gratis med det basale SEO.
samt hvilke sider vil være bedst at fordele mine link på, nogle forslag?
Det er en god idé at siden du placere dit link på har relevant indhold i forhold til din side, dog må det helst ikke være så tæt på at det bliver en direkte konkurrent. Det er selvfølgelig også godt hvis siden har et højt Page Rank.
Google skal også vide at din forretning er i Esbjerg, så vil du automatisk ranke højere når der bliver søgt på noget relevant + Esbjerg. Det kan du gøre på flere måde, jeg vil starte med at tilføje postnummer under kontaktinformationer (det er en lille detalje, men man kan lige så godt få det med). En anden ting er at du kan oprette Google Places profil http://www.google.com/places/ , så er google helt bevidst om din placering. Det vil ikke kun få din side til at ranke højere på Esbjerg men du vil også kunne generer trafik igennem din Google places profil.