Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg tænker på at starte et nyt firma med et godt navn synes jeg selv.

Men domænenavnet er optaget af et firma som ikke har noget på domænet, jeg tror det bare er købt for at spærre domænet, er dette lovligt?

Domænet har været aktivt siden 2009 og det eneste der står er "hosted hos scannet".

// Bo

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:45

Du har på nuværende tidspunkt ingen relation til domænenavnet, hvorfor skulle det være retsmæssigt dit?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43

Hej

Bo Gunnarson:
købt for at spærre domænet

Hvis du med det mener, at de har købt domænet for at sælge det videre, så er det ikke lovligt, jf. DK-Hostmasters regler, men hvis det er fordi de selv har andre domæner, der minder om dette, og de derved ønsker at spærre for konkurrence ved navnesammenfald, så er det nok i orden.

Hvis du mener, at de har domænet fordi de vil sælge det videre, så vil jeg forslå, at du opretter en klage hos DK-Hostmaster. På deres hjemmeside kan du se mere om hvad der skal til og hvordan du gør det. En metode til at undersøge dette kan være at undersøge hvor mange domæner de har registreret, og hvis de har mange om der på samme måde er andre domæner unden en tilhørende hjemmeside.

Hvis det var fordi de vil beskytte sig imod konkurrence, så burde de jo nok have opsat en simple hjemmeside på navnet eller lavet en redirect til et andet domæne.

Mvh.
Ole 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 12:45

Mener ikke der er noget som helst ulovligt ved at de har et domæne, hvorpå der ikke eksisterer indhold. Det kan jo være de skal bruge det til fremtidigt brug, eller bruger det til deres mail-adresser internet i virksomheden.

Men hvis du mener at du har mere brug for det, så tag da fat i virksomheden for at høre, om de skulle være interesserede i at sælge domænet videre til dig.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)