Hej Jeg har haft en butik i et årstid, og vil gøre mig mere synlig i lokal området. Har haft annoncer i lokal sprøjten og artikler om nye produkte men der skal lidt mere til. Hvad er din oplevelse af flyers? Havde tænkt at dele dem ud ved inkøbscentre og idrætsanlæg. Har du andre ideer til at få opmærksomhed i lokal miljøet uden at skulle sponsorere de lokal sportsstjerner, er jeg meget interesseret i at hører dem. Med venlig hilsen |
Opmærksomhed via flyers
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Nu ved jeg ikke, hvad du sælger, men kunne en demo-stand være interessant? Eller en invitation til åbent hus med særlige tilbud? Uanset hvad, så handler det om at skabe opmærksomhed ved at gøre noget bemærkelsesværdigt. har du overvejet luftrefklame? Der er vistnok en Amino, som tilbyder den slags her, svjh. Sponsorater af de lokale sportsstjerner har jeg meget svært ved at se en særligt god effekt af... Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Jeg vil give Peter ret, flyers i sig selv har ikke en specielt stor effekt. Normalt bruger du dem kun når kunden faktisk er interesseret og bare vil have dine kontakt eller produkt oplysninger med på en handy måde, lidt ligesom et stort visitkort. Normalt gør de følgeskab af plakater og andet materiale for at have en effekt, er bange for folk bare smider dem ud når de kommer rundt om hjørnet, hvis ikke de har en værdi, f.eks. lidt rabat eller en gratis ting eller noget. Det kan forlænge levetiden lidt på dem. Svært at sige meget mere, når jeg ikke kender din målgruppe :) |
I dagens Danmark bliver folk bombarderet med reklame, så det er meget svært på et begrænset budget at slå igennem. Jeg vil foreslå at du holder en event af en slags, f.eks Åbent Hus ifb, med dit første år. Kombiner det med et slagtilbud fra din butik, om du så skal miste penge på det. Kontakt også den lokale sprøjte, de mangler altid stof, alternativt få skrevet en pressemeddelse og medsend et par billeder. Folk ser som regel en artikel, men springer tit over annoncerne, dog skal siges at hvis du vil være helt sikker på at de vil skrive om dig, er det altid en god ide at få bragt en annonce i samme uge. Vi har brugt den strategi på mange kunder, og tro det eller ej - det virker. Med venlig hilsen Frederik Fiil www.fiil-grafisk.dk |
Afhængigt af hvor stor by du bor i, skal man ikke undervurdere værdien i at sponsorere de lokale sportsstjerner.. Det åbner for mange flere reklame og salgsmuligheder end du aner... Lad os fx. tage et lokalt fodboldhold... og du har en lokal skobutik... 1. Du får dit logo på forsiden af deres spilletrøjer... de får taget et holdfoto, som bliver eksponeret i det lokale dagblad og ugeavis hver eneste uge, da der er en tippe konkurrence igang blandt alle de lokale forretninger.. 2. Der kommer en spillerprofil af en af spillerne på holdet, hvor dit logo er på forsiden af hans spillertrøje... 3. Du afholder et aftensalg for alle spillerne hvor de kan tage deres familie og kærester med... de får måske 20% på alle varer der ikke i forvejen er nedsat.. Du stiller lidt kolde fad til rådighed så mændene hygger sig mens damerne bruger alle pengene... Der bliver selvfølgelig skrevet en pressemedelelse og det bliver bragt i dagbladet og ugeavisen.. 4. Du får sat dit logo op på banderne ude omkring centerbanen hvor der spilles 5 - 10 kampe hver eneste uge/weekend og med masser af forældre og venner der følger de lokale "helte".... 5. Hver eneste gang der er ting omkring det lokale fodboldhold i medierne er dit navn indblandet med billede af dit logo... 6... jeg kunne blive ved... der er så mange eksponeringsmuligheder... og når man har en fast butik, skal man aldrig undervurdere sponsorering af lokale ting... jo mere eksponering, jo mere salg... Så jeg tror helt sikkert på at det vil give noget at sponsorere de lokale... og bliv bare lidt kreativ.... |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)