Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger nemt galleriprogram

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at lave en hjemmeside med fotos og leder efter et galleriprogram eller noget andet, der kan bruges, hvor man ikke skal ind og oprette i en database, og hvor det er rimelig nemt at finde ud af at bruge programmet. Det må meget gerne være på dansk, men det findes jo nok ikke.

Programmet skal kunne følgende:

lave thumbnails af billederne - helst med skygge,
indsætte billederne automatisk (helst i en forud oprettet tabel) på min hjemmeside,
en eller anden form for automatiseret indsættelse af tekst ved billederne, 
forstørre billederne ved klik (eller mouseover).

Ved I, hvor man kan finde et galleriprogram, der kan alle disse ting og som samtidig ikke er for svært?

Jeg har kort afprøvet Picasa og Easy Thumbnails. Picasa kan jeg ikke umiddelbart finde ud af at indsætte på min egen hjemmeside, det kan vist kun lade sig gøre på en hjemmeside, som oprettes af google, og det vil jeg ihvertfald ikke. Easy Thumbnails kan ikke forstørre billederne. Den har ellers iøvrigt et rigtig nemt "værktøjspanel", eller hvad man nu kalder det.

Jeg er spændt på, om I har nogle gode forslag.

Mvh. Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 23:44
Men nu vrøvler jeg nok også, for det er vist ikke smart at lave siden med tabeller, når man skal kunne forstørre billederne?

Kirsten

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 06:58
Hej Kirsten,

Hvilket sprog skal det være? Skal det bare være almindelig HTML, PHP eller måske ASP?

// Jesper Skov

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:09
Prøv at kig på coppermine gallery. Der skal godt nok oprettes en database, men det er relativ nemt at gå til og der findes danske sprogfiler.

Anders

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:06
Hejsa

Du kan evt prøve at se http://www.olesbilpleje.dk/, under Billedgalleri (lavet af undertegnede  )

Hjælper dig gerne hvis det er den form du kunne tænke dig.

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 15:18
Hejsa

Mange tak for jeres svar.

Det er sådan, at jeg helst selv vil lave siden, da jeg har noget kendskab til html og synes, det er spændende at lave - du kan f.eks. kikke på www.netlinen.dk, hvor jeg har hentet javascriptkoder fra nettet. Jeg kunne godt tænke mig at lave fotosiden henad den stil, men de koder er alt for besværlige at bruge til en side, hvor jeg vil sælge fotos, så det jeg eftersøger, er noget jeg kan putte ind i stedet for. 

Jeg synes ikke, jeg har tålmodighed/tid til at skulle sætte mig ind i databaser p.t., fordi der er så meget andet at lave med tilretning m.v. af billederne, og da jeg har besværlig adgang til databasekontrol hos min udbyder (som ellers er god nok og har fin support men en side, der er svær at finde rundt i), vil jeg gerne finde noget i html.

Så derfor Jesper: ja tak, meget gerne i html. Jeg skal også have en eller anden betalingsmetode passet ind - ved ikke om det bliver E-wire eller PBS, men måske varer det lidt før dette skal på.

Til Anders: jeg kikker da lige på Coppermine.

Til Peter: Det er godt nok en flot side, du har dér, og tak for tilbudet, men det er nok en tand for avanceret - hvad koster det monstro at få dette lavet?

I er velkomne til at komme med flere forslag

Mange hilsner

Kirsten

Fra Viborg
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:25
Hej Kirsten

Du kan tjekke dette program. http://www.coffeecup.com/photo-gallery/

Det er nemt at bruge selv for en begynder som jeg og slet ikke avanceret. Det er få klik og programmet gør resten

Peter Tidemand

Enlig-far.dk Det største fællesskab for danske fædre

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 15:33
Tak - jeg kikke da på det.

Kirsten

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 18:49
Jeg bruger selv apache::gallery
bare upload og færdig...

den ordner selv resten... (den er osse gratis og er dansk lavet)

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 01:32
Den må jeg da også hellere se på, men jeg synes ikke, jeg kan finde den på dansk - har du et link, Ken?

Kirsten

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)