Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marked for hosting af Microsoft SQL

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg overvejer at begynder at hoste Microsoft SQL databaser for mine kunder.

Der er mange muligheder med hosted MSSQL. Man kan flytte deres Access og ander database på hosted server hvor de kan få forbindelse bare med en simpelt ODBC forbindelse og internet adgang.

Sådan en hosted database kan også bruges i internet udvikling, f.eks hvis kundens webhotel har ikke MSSQL (som regel flest hosting virksomheder har ikke MSSQL databaser- og dem som har det er koster en del pr. måned).

Jeg vil bare høre om nogle på Amino har nogle erfaringer med det og det kan betales?

Med venlige hilsen

Srdjan Stojadinovic

Hent din gratis faktura system på http://dbsolutions.dk
Server for 1 kr. for små virksomheder

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:02
Vi modtager ofte forespørgsler fra kunder på hosted MSSQL, så der er bestemt et marked for det. Vores beslutning er dog blevet at begrænse os til at tilbyde MSSQL baseret på Express Edition til webhotelkunder (indtil videre), samt udlejning af MSSQL licenser til kunder der ønsker selv at køre det på deres server.
Fordelen(/ulempen) er at licensomkostningerne ved MSSQL standard og enterprise edition er ret høje, så det kan sjældent betale sig for folk selv at investere i en licens og som du selv siger er der relativt få udbydere der tilbyder det. Det betyder dog også at der skal en fornuftig mængde kunder til for at det bliver en fornuftig forretning (eller også skal de bare betale en høj pris, men som jeg forstår det på dit indlæg vil du gøre det billigere end de eksisterende?).

Hvis du har tilstrækkeligt eksisterende kunder du kunne overtale til at konvertere ville det jo være ideelt :)

Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Skrevet kl. 23:07
Hej Sune!

TAK for dine kommenter/råd. :-)

Jeg er kun i gang med at undersøger tingene. Jeg har sæt op server og afprøvet hvordan det køre med en MS Access front-end mod en MS SQL Express edition som hostes på min server i hostingcentret, og det køre forbløfende godt. Det er ligesom jeg sidder på min egen netværk :-)

Der er uendelig mange muligheder ;-)

En gang til MANGE TAK for dit kommenter.

Hilsen Srdjan

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 08:53

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Skrevet kl. 09:09
Hej Claus!

Mange tak!

Jeg har også kiget lidt på SPLA, men det venter jeg lidt med når jeg har fået første kunde :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 09:14
Ok. Men det koster dig ikke noget. Du skal bare angive 0 forbrug hver måned indtil du har en kunde.

Insight ser i øvrigt ud til at være en anelse billigere en Actebis. Kender ikke til Crayon.

/Claus

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 09:42
Hvis der angives et nulforbrug i en for lang periode risikerer du dog at blive smidt ud af programmet, så det kan ikke anbefales blot at tilmelde sig for at tilmelde sig.

Actebis er vist en smule dyrere end Insight fordi de blot er et ekstra led efter HP, og både HP og Actebis derfor begge to skal tjene på licenserne. Efter hvad jeg har hørt skulle Crayon være billigere end Actebis og vist også billigere end Insight, jeg ved det dog ikke med sikkerhed.
Insight ved rigtigt meget om produkterne og SPLA programmet, hvilket absolut ikke er min erfaring med Actebis, men til gengæld er det ikke et dansk firma hvilket til tider kan være frustrerende.
Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Fra  Campaya Skrevet kl. 09:55
Jeg er i hvert tilfælde træt af at man ikke bare kan få lov at købe direkte hos MS som vi hidtil kunne uden problemer.

Det var ikke verdens fedeste site de havde, men det gik hurtigt når man bare havde en excel fil med sit forbrug - og så var det væsentligt billigere.

/Claus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)