Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angive moms fra tidligere periode

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Under opgørelsen af moms for Januar kvartal falder jeg over to købsfakturaer fra december 2006, hvor jeg desværre ikke har fået angivet momsen i momsperioden for 4. kvartal 2006.

Kan jeg stadig nå at angive denne købsmoms? - Evt. anføre den i opgørelsen for Januar kvartal 2007?

På forhånd tak for svar.

Mvh

Claus

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:11
På Skats hjemmeside kan du finde en blanket, du anvender til at ændre tidligere momsafregninger. Hvis det drejer sig om små beløb vil jeg dog hverken bruge Skats eller min egen tid på at bruge blanketten, men bare indregne det i førstkommende periode.

Hilsen Jakob

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:11
Inden for et regnskabsår ville jeg uden videre flytte momsen til næste kvartal, men når det går hen over 1.1., så er det nok bedst at korrigere momsen rigtigt ved hjælp af en blanket, der er lavet til det samme:

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 22:14
Anette har altid alle de gode blanketter og links lige ved hånden - det er ganske praktisk.

/Jakob

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:18
Tak, Jacob. Det er nok fordi jeg er så dødtræt af at rode rundt på SKATs hjemmeside, hver gang jeg skal bruge noget. Gid nogen ville rydde lidt op derinde.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Skrevet kl. 22:24
Det har du ret i. Det kan til tider være et detektivarbejde.

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:10
Tak til jer begge.

Jeg tror jeg følger Anettes råd, når nu der er tale om to forskellige år.

Mvh

Claus

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:24
Selv tak. På blanketten skal du kun skrive ændringen, altså de beløb, du ikke fik med i 1. omgang. Ikke en helt ny (korrekt) afregning.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:14
Dato: 02-05-2007 22:17:57 Forfatter: Anette/Inloco Tak, Jacob. Det er nok fordi jeg er så dødtræt af at rode rundt på SKATs hjemmeside, hver gang jeg skal bruge noget. Gid nogen ville rydde lidt op derinde.

100% enig. Og så kan de tage ligningsvejledningen med samtidig som i den grad bærer præg af at være tilføjelser m.v. fremfor egentlig omskrivninger.

Vedr. den konkrete situation. Taler vi mindre beløb havde jeg bare taget den med i næste kvartal. Også selvom det greb ind i et nyt regnskabsår.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)