Hvad har i af erfaringer med retur politikker? Hvad virker bedst 14 eller 30 dage? Der jo både fordele og ulemper ved begge. |
Kommer i høj grad an på produktet :)
Hvad har i af erfaringer med retur politikker? Hvad virker bedst 14 eller 30 dage? Der jo både fordele og ulemper ved begge. |
Kommer i høj grad an på produktet :) |
Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!
Hvad skulle fordelen være ved at give 30 dages returret ?
Ravn |
Fordelen med 30 dage er at give produktet forhøjet værdi, se det handler jo om at skabe værdi til kunden, det ikke blot produktet de køber. 30 dages returret kan være med til at få nogen overvejende til at købe, fordi de i baghovedet har den tanke at der lang bytte garanti. Jeg ved f.eks. elektronik virksomheden komplett.dk har hele 45 dages returret. Produktet jeg sælger er surround sound hjemmebiografer. |
Jeg vil, som udgangspunkt, altid gå efter de 30 dages returret. Det giver, som du selv er inden på, mere værdi og bedre service. Med hjemmebiografer har det helt sikkert høj værdi, da kunderne som regel gerne vil høre produkterne hjemme, førend beslutningen tages. Hvis kunden returnerer hjemmebiografen, så se om du ikke kan sælge dem en anden type i stedet for, der passer til kundens behov. Finder du senere hen ud af, at kunderne udnytter de 30 dages returret (det har jeg dog ikke selv oplevet) og det koster dig for mange penge i forhold til den værdi kunden får, så sætter du den bare ned til 14 dage igen. |
Enig med Emil Jeg giver selv 30 dages returret på ure og de kunder, som ender med at fortryde, sender alligevel varen retur hurtigt, så de kan få deres penge retur. I praksis kunne det derfor sagtens være 14 dage, da der yderst sjældent går mere end det, men det handler mest om signalværdien. Og så er det rart for kunderne ikke at skulle bekymre sig om de 14 dage, hvis det skal gives som gave om 12 dage etc. |