Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er SÅ træt af dårlige betalere....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ja, må altså lige have afløb for min galde...

Hvor er moralen efterhånden blevet af i det danske forretningsmiljø.... hvorfor er en aftale ikke længere en aftale... hvorfor betragtes en faktura efterhånden som en venlig forespørgsel om betaling, på et tidspunkt frit valgt af skyldner og naturligvis kun hvis det ikke er til for stor ulejlighed....

En lille historie fra dagens Danmark....

Vi fik i November en ny kunde.... en stor virksomhed som er førende inden for deres branche... en virksomhed som omsatte for flere mia. i 2010 og som har mere end 1000 ansatte.... den type virksomhed som man gerne vil have stående på sin referenceliste og som betragtes som solid og velkonsolideres...

Ved indkøbet fik vi en flot indkøbsordre - naturligvis på engelsk (man er vel international) - med 8 cifret ordrenummer og underskrevet af både den ene og den anden i indkøb.

På indkøbsordren står alverdens ting og sager om hvor vigtigt det er at vi påfører både det ene og andet på faktura for at betaling kan ske rettidigt.

I dag har jeg så brugt denne indkøbsordre til at tørre min røv.... det er cirka hvad den er værd....

Efter at betalingen ikke var sket rettidigt har vi naturligvis fulgt de korrekte rykkeprocedurer og i dag talte jeg så med en af de større kanoner i regnskabsafdelingen og de stakler har ingen penge...

Jeg lyver ikke når jeg siger at manden helt alvorligt fortalte mig at de få en pose penge fra deres moderselskab én gang om ugen, og de må så ud fra dette prioritere hvem de kan betale.....Indifferent

Han beklagede naturligvis, men der var ikke noget han kunne gøre - det var ens for alle deres leverandører....

De får ikke penge fra deres kunder til tiden og derfor må jeg jo også kunne forstå at jeg ikke kan få mine penge til tiden.... øhhhhh, nej det kan jeg så ikke...

Det er bare så sølle at føre sig frem som stort og fint selskab, og så kan man ikke betale en regning på 12.500,00 ex. moms

Far er ikke vred....Far er skuffet.... og jeg lover at vi kører hele artilleriet i stilling og slæber dem igennem fogedret, byret, landsret og højeste ret om nødvendigt.... om det så skal blive min sidste handling på denne jord, så skal de bare ikke slippe afsted med sådan noget svineri...

Vi går hverken helt eller halvt konkurs af ikke at få de penge, men NU stopper legen... jeg er SÅ træt af dårligere betalere der tror de kan tillade sig hvadsomhelst....

Tak fordi du gad at ligge øjne til min udgydelser....

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:35

Jeg håber da du på et et tidspunkt lærer at styre dit temperament og vælge dine kampe med omhu.

Prøv at få en fast aftale med et inkassobureau, hvor du blot kan indtaste dine ubetalte fakturaer og så klarer de resten.

I mellemtiden (kan tage et par år eller forevigt) prøver du blot at glemme sagen. Indimellem vil din bogholder spørge ind til den dårlige betaling, og det kan føles som at få salt i såret, - men så prøver du blot at glemme det igen hurtigst muligt.

Det er virkelig ikke værd at bruge krudt på. Læg det i stedet i hænderne på nogle professionelelle, kryds fingrene og hakuna matata :-)

Med venlig hilsen Jørgen som selv bløder p.g.a. dårlige betalere. Flest af slagsen med betalingsvilje, men manglende betalingsevne. Dem har jeg svært ved at hidse mig op over. Det er jo en dominoeffekt når deres kunder ligeledes holder op med at overholde sine forpligtelser. Mange kunder forstår så godt at jeg ikke kan yde yderligere kredit i noget større omfang når de er i restance, gudskelov.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For mig har det her ikke noget med temperament at gøre - det er mere et spørgsmål om frustrationer der bliver udløst....

Din forpligtelse til at betale en regning ændres sig jo ikke fordi du ingen penge har - det er som udgangspunkt mig uvedkommende.

Mit liv går videre og det er ikke noget jeg tager med mig videre som sådan som "dårlig karma" - men jeg holder på min ret og forventer at man betaler enhver sit.

De produkter vi har solgt er ikke "need to have" men "nice to have" og derfor burde virksomheden jo blot have ladet være med at købe disse varer til budgettet var til det.....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Olsen:
som selv bløder p.g.a. dårlige betalere. Flest af slagsen med betalingsvilje, men manglende betalingsevne. Dem har jeg svært ved at hidse mig op over. Det er jo en dominoeffekt når deres kunder ligeledes holder op med at overholde sine forpligtelser.

Den forstå jeg ikke helt, men det kan være jeg har den forkerte holdning..

Min holdning er, at jeg bestiller ikke et stykke arbejde eller vare FØR jeg har penge til det på kontoen.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:58

En del virksomheder bruger deres leverandører som en slags kassekredit.
Send regningen til inkasso såfremt den ikke bliver betalt

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 19:05

Til mindre kunder har vi haft god erfaring med http://ibill.dk/ der har integration direkte med e-conomics. Det eneste vi skal gøre er at sende faktura ud til kunden som normalt, så sørger ibill selv for at sende rykkere ud og evt. sende sagen videre til inkasso hvis nødvendigt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 19:06

Johnny Nielsen:

Jørgen Olsen:
som selv bløder p.g.a. dårlige betalere. Flest af slagsen med betalingsvilje, men manglende betalingsevne. Dem har jeg svært ved at hidse mig op over. Det er jo en dominoeffekt når deres kunder ligeledes holder op med at overholde sine forpligtelser.

Den forstå jeg ikke helt, men det kan være jeg har den forkerte holdning..

Min holdning er, at jeg bestiller ikke et stykke arbejde eller vare FØR jeg har penge til det på kontoen.

Tjaeh det er da storartet, men det kan du ikke forvente at andre virksomheder lever op til.

Virksomheder arbejder i høj udstrækning med sin kapital, og virksomheder kigger som regel på bundlinien i budgettet og antager at hvis deres handlinger ser ud til at give overskud, så vil der også være rådt til at betale kreditorerne, før eller siden.

Jeg kender ikke nogen virksomheder der virkelig brænder for at tjene penge, som har flere penge stående på bankkontoen end højst nødvendigt. Mig selv inklusive.

Det betyder at der fra tid til anden er likviditetskriser, og så er der kun en løsning. At arbejder 12 timer ekstra om dagen til den er løst. Dem der ikke har fattet den havner i RKI.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 19:07

Kasper Christensen:

Til mindre kunder har vi haft god erfaring med http://ibill.dk/ der har integration direkte med e-conomics. Det eneste vi skal gøre er at sende faktura ud til kunden som normalt, så sørger ibill selv for at sende rykkere ud og evt. sende sagen videre til inkasso hvis nødvendigt.

Enig - jeg er selv lige blevet oprettet - det er dødsmart.

Derudover styrer det sgu også lige dit debitorbogholderi gratis - så er der mange bogføringstimer sparet.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:07

Jørgen Olsen:

Jeg håber da du på et et tidspunkt lærer at styre dit temperament og vælge dine kampe med omhu.

Prøv at få en fast aftale med et inkassobureau, hvor du blot kan indtaste dine ubetalte fakturaer og så klarer de resten.

I mellemtiden (kan tage et par år eller forevigt) prøver du blot at glemme sagen. Indimellem vil din bogholder spørge ind til den dårlige betaling, og det kan føles som at få salt i såret, - men så prøver du blot at glemme det igen hurtigst muligt.

Det er virkelig ikke værd at bruge krudt på. Læg det i stedet i hænderne på nogle professionelelle, kryds fingrene og hakuna matata :-)

Med venlig hilsen Jørgen som selv bløder p.g.a. dårlige betalere. Flest af slagsen med betalingsvilje, men manglende betalingsevne. Dem har jeg svært ved at hidse mig op over. Det er jo en dominoeffekt når deres kunder ligeledes holder op med at overholde sine forpligtelser. Mange kunder forstår så godt at jeg ikke kan yde yderligere kredit i noget større omfang når de er i restance, gudskelov.

Underlig holdning synes jeg? Så må man jo tage konsekvensen og få pengene up-front, men dejlig for dig at du tilsyneladende ikke behøver betaling for dit produkt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:08

Michael_N:
En del virksomheder bruger deres leverandører som en slags kassekredit.

Det er nok også her det går galt for mange firmaer, de når ikke at få solgt varen før leverandørfakturaen forfalder.

Det er da et skråplan man ikke skal ud på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)