Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gebyr på dankort

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. Håber det er den rigtige tråd jeg har lagt spørgsmålet i. Vi skal i forbindelse med vores salgsbil og markedsplads til at benytte mobil dankort. Vi spørger derfor efter jeres mening om hvordan I mener kunderne vil opfatte et transaktionsgebyr på 2 kr?
Da vores kalkulationer på produkter er meget lave kan vi ikke ligge terminal omkostningerne på varerne og det ville da også være særdeles unfair over for de kunder som ikke benytter dankort.

Vi er en del uenig herhjemme i familien. Mine 2 døtre og hustru er imod min idè.

Hvad mener I eventuelt?

Venlig hilsen
Jørgen Ries

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:21
Jævnfør lov om visse betalingsmidler, §14 stk 6 er det ikke lovligt at opkræve betalingsgebyr i en fysisk butik.

Stk. 6. Betalingsmodtager kan ikke hos bruger opkræve gebyr for en betalingstransaktion i den fysiske handel, når bruger betaler med et betalingsmiddel. Opkræver betalingsmodtager gebyr hos brugeren for anvendelse af et betalingsmiddel i den ikkefysiske handel, må gebyrets størrelse ikke overstige betalingsmodtagers gebyr for betalingstransaktionen til indløser. Betalingsmodtager skal forud for en aftales indgåelse i den ikkefysiske handel på tydelig måde oplyse bruger om, hvilke gebyrer der opkræves.

En rullende butik vil være at regne som en fysisk butik. Det er kun ved nethandel at der må opkræves et gebyr direkte af kunden.

Så du er nødt til selv at æde gebyret eller indregne det i din pris.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 19:35
Hej Anders. Vi dropper gebyr idèen og håber at kundemængden udligner omkostningen i kraft af et mersalg.
Du får tak for dit svar.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:54
Det var så lidt - Beklager at jeg er sådan en "lyseslukker" med mit juridiske indlæg før.

Kunder er forøvrigt generelt meget negative overfor alle former for gebyrer, se bare den virak det gav at butikkerne skulle have lov til at skilte med deres dankortgebyr (nu er det jo bare gemt i varernes pris)

Held og lykke med din butik.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Skrevet kl. 19:59
Hej igen. Du er bestemt ikke lyseslukker for det drejer sig om at være ærlig over for kunderne - det kommer man længst med. Det ville ikke have klædet os at tage gebyr såfremt det er ulovligt. Giver dårlig omdømme og det er vi ikke ligefrem kendt for

Venlig hilsen
Jørgen Ries
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:50
Hej Jørgen,

Jeg kan bestemt ikke se problemet i, at I pålægger jeres transaktionsudgifter på jeres varer. Det er mit indtryk at I sælger varer af meget høj kvalitet (og som jeg gerne vil købe hvis I engang kommer i vores område), og varer af høj kvalitet har en pris.

Der er den type kunder som køber 10 stk. frugt for 20 kroner og det er jo næppe dem, I er ude efter alligevel. Den anden type er dem, som gerne betaler lidt ekstra (eller får lidt mindre) for god kvalitet og det er vel dem, I satser på?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)