Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Sidder med nogle overvejelser lige nu, som jeg håber i kan give lidt sparring på.

Er ved at opstarte et importfirma der gør sig i tilbehør til bilen. Det er forholdsvis dyre varer der ligger mellem 2000 og 5000 i udsalg. Jeg er P.t ved at starte et varekartotek op, dvs. hente nogle prøver hjem og teste. Om en måneds tid burde jeg have ca. 8 faste varer (forudsat de alle vareprøver er ordentlig kvalitet) og der vil så løbende komme flere.

Min originale plan med virksomheden var at køre den stille og roligt ved siden af hverdagen, med salg gennem QXL.dk og DBA.dk.

Men sidder nu og overvejer muligheden samt for- og bagdele ved også at åbne en webshop. I den originale form ville 70-80% af mit salg foregå gennem QXL.dk som tager 0,6% af omsætningen i gebyr + gebyr for annoncering hvilket skærer en del i profitten.

Forudsat jeg kan få samme salg gennem en webshop som gennem QXL kan en webshop umiddelbart betale sig langt bedre rent økonomisk. Det er jo så bare her jeg er lidt i tvivl. Hvor mange penge kræver det at markedsføre en Webshop ordentligt?

Min største tvivl ligger dog ved varekartoteket. Har kun 8 forskellige varenumre. Dette ville ikke betyde noget på QXL.dk, men er det nok til at åbne en webshop? Personligt klikker jeg hurtigt videre fra shops der ikke har stort udvalg, da det på en eller anden måde ikke virker professionelt?

Hælder lidt til at åbne en webshop samtidig med at jeg sælger via QXL og DBA. Tror det giver en god fordel at have en hjemmeside at referere til. Uden markedsføring af shoppen vil den koste mig 415,- ex moms om måneden, hvilket er hvad QXL.dk tager hvis jeg sælger 4 produkter til 2000,- så tænker at det næsten er dumt IKKE at åbne en webshop?

Er virkelig i syv sind her, er der nogen der har et råd eller to?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 12:53

Hælder lidt til at åbne en webshop samtidig med at jeg sælger via QXL og DBA. Tror det giver en god fordel at have en hjemmeside at referere til. Uden markedsføring af shoppen vil den koste mig 415,- ex moms om måneden, hvilket er hvad QXL.dk tager hvis jeg sælger 4 produkter til 2000,- så tænker at det næsten er dumt IKKE at åbne en webshop?

Det er bestemt ikke dumt, og det kan sagtens gøres billigere end 415 ex :-))

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 16:07
Hehe, har nu svært ved at tro du kan være helt objektiv her Christoffer ;)

De 415,- er dine priser bare med PBS oveni....

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 16:30
Det ligger nu egentlig heller ikk så meget i om hvorvidt det er en god ide, for det er jeg egentlig ikke i tvivl om, da jeg umiddelbart er i stand til at udkonkurrere stort set alle andre webshops, ihvertfald på prisen. Det handler mere om hvorvidt jeg skal gøre det med det samme, med et lille varekartotek og så bygge op, eller jeg skal vente til varekartoteket er blevet endnu større..?
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:44

En ting du skal have med i dine overvejelser er også at hvis du ikke reklamerer i opstarten vil ingen finde vej til din shop.

Så det er ikke kun prisen på den månedlige leje af webshoppen du skal kigge på, men også hvor meget du vil investere i markedsføringen.... Jo flere varer du har, jo større er dine muligheder for at generere en omsætning som kan være med til at dække markedsføringen.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:36
Det er aldrig dumt at have en hjemmeside. En god idé er faktisk at sælge gennem QXL.dk og så hver gang en kunde køber noget, kan du reklamere for din side. Jeg har lavet hjemmesider for flere der har kørt forretninger på den måde, og da jeg senere kontaktede dem kunne de godt mærke det var en fordel. Hvis du ønsker at få et tilbud fra mig kan jeg give dig et godt et hvis du kontakter mig på bratsch@ofir.dk
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)