Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg på EBAY fra Danmark til udlandet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp/feedback. Jeg forventer at starte med at sælge danske varer over ebay i den nærmeste fremtid. Jeg starter ud med at sælge som en ganske almindelig privatperson, der har noget til salg. Hvis salget går så godt, som jeg håber på, vil jeg starte en ebaystore (firma).

Hvor meget må man sælge som privatperson over ebay før det skal opgives til skat? Hvor er grænsen for hvornår man skal momsregistreres og have et CVR nummer?

Nogen generelle gode råd i kan give?

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Hvad med dansk moms vs. udenlandsk moms? Hvad med told, eksport og import?

Hvad med fragt og levering? Er postdanmark for dyre, er der andre muligheder?

Nogen erfaringer i kan dele ud af - gode / negative?

Jeg vil google videre og gøre mig klogere imens jeg venter på lidt input fra jer, god søndag til alle :-)

Mvh Klaus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort svar på det jeg kan:

Du skal opgive til skat fra kr 0. (var det nogle få salg af dine egne personlige ting var det noget andet) Momspligtig bliver du når du over 12 løbende måneder sælger for mere end 50.000 dkk - der skal du have CVR.

Told er dine kunders problem - de vil ikke få told inden for EU, men uden for vil det afhænge af landets regler

Hvis du skal importere varer fra uden for EU skal du importørregistreres.

Forsendelsen har mange muligheder, men et problem jeg ved mange taler om fra Danmark, er den manglende mulighed, eller i alle fald den store omkostning, ved at få forsikring på forsendelsen, hvis det er særligt dyre ting. Ud over postDK  er der naturligvis de private som DHL, USP osv. Kunden betaler generelt fragten ved ebay handler, men du skal kunne angive den for de områder du sætter varen til salg i (du vælger selv helt)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)