Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web scop- web hotel- web side

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil gerne igang med at lave en webschop, men som total amatør, kommer jeg på den, når jeg sidder og læser hos forskellige firma udbydere. Jeg ved simpelthen ikke hvad forskellen er på et webhotel- en hjemmeside - en webside, dog formoder jeg de to sidste er det samme.

Hvad btyder det at have et domæne, som mange taler om?

Derud over synes jeg det er frygtelig dyrt, de fleste priser jeg kan finde ligger på 10-12 tusinde, det er mange penge, når man bare har fundet et lille produkt man gerne vil prøve at sælge.

Så er der nogen der har nogen adr. på nogle der laver et ordenligt produkt til rimelige penge, webschop altså, med mulighed for PBS.

Jeg har prøvet at læse herinde, men bliver også fanget, i de mange fagudtryk.

Venlig hilsen Helle Højfeldt

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:19
Hej,

Et webhotel: det er en der din hjemmeside ligger, faktisk et hotelværelse på en server. Det behøver ikke at koste det store, og kan fåes fra ca. 9 kr. pr måned (one.com, web10.dk osv.)
En hjemmeside (samme som en webside): Det du ser, altså alt indholdet og selve opsætningen. Det er højst sandsynligt det du bygger de høje beløb på. Men ligeledes her er der meget forskel på prisen, da man både kan få nogle simple løsninger til et par tusinde, til stører systemet til meget mere. Et hjemmeside er opbygget af en masse koder (programmering), og grafiske elementer.

Et domæne: selve navnet, altså det som i danmark slutter med .dk. Fx amino.dk, google.dk, jubii.dk osv., det koster 45 kr. om året at have et domæner, og dk-hostmaster.dk administrerer alle de danske domæne-navne.

Jeg formoder at du er helt nybegynder, og derfor kan det være en fordel for dig at få en til at hjælpe dig. Du skal være velkommen til at skrive til mig, hvis jeg kan hjælpe dig med at lave en hjemmeside og skaffe et webhotel, alt sammen til en meget rimelig pris.

// Jesper Skov

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:28
Hej

Der findes rigtig mange der tilbyder webshop løsninger. De mest kendte er dandomain og scannet. der tilbyder en standard løsning.

Scannet bruger en version af open scource systemet osCommerce. kaldet open biz box.

Du kan også få webshops programmeret helt fra bunden.(dyrt)

Jeg vil anbefale dig at få en demoshop til at starte med,så har du mulighed for at få en fornemmelse af hvad de enkelte systemer kan.

Vores webshop er også en løsning baseret på osCommerce med integration til økonomisystmet SummaSummarum, der er integration af varer,kunder og ordrer.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)