Ja, det er vist ikke risikoen værd. Tak for hjælpen :-) /Nina |
Ninaf:Godt set Emil... En søgning på de otte søgeord giver to side et placeringer (af supplementssiden) og to side to placeringer. Det er vel egentlig heller ikke overdrevet godt... Og ved nærmere eftertanke rigtig skidt, da det jo som flere nævner ikke er den "rigtige" side, kunderne kommer ind på.
Det er rigtigt Erik, at efterfølgende er alle placeringer jo væk. Og jeg må så starte forfra selv eller med et andet firma.
Er eksemplet på de 4000,-kr/månedligt, hvad man ca. skal budgettere med, for at opnå gode resultater?
/Nina
Hej Nina,
Det afhænger fuldstændig af de søgeord du går efter. Lad os se på de søgeord du har valgt her:
Nr.1-3 er Miinto, SmartGirl og Urban Clothing. Det er 3 stæke brands med et stort budget også til SEO. Jeg ved Miinto bruger meget energi på SEO. Umiddelbart et søgeord i den svære ende.
Modetøj til kvinder Et overkommeligt søgeord med flere resultater uden søgeordet i Title-tagget i de sider der ranker. Sko på nettet Et 'nemt' søgeord med en artikel fra Woman samt en affiliate side i top 10 Kjoler online Mellem sværhedsgrad med et par brand resultater og et par mindre sider
Accessories online Nemt søgeord af den grund at Mediadirekt er at finde i top 10 ;-)
Striktrøjer online Samme som ovenover i og med Mediadirekt ligger nr. 1
Støvler online Medium sværhed, har Brandos som nr.1 men også en kategoriside fra Danske Links.
Jakker og frakker Medium sværhed med et par brand websites men også en DBA listing.
Det jeg ville foreslå var at få lavet en søgeordsanalyse baseret på dine Google Analytics og Adwords data. Som du kan se ovenover er nogle af søgeordene ret svære og vil tage noget tid at komme i top 10 til top 3 på, mens andre er nemmere.
Jeg vil kigge meget specifikt efter hvilke produkter og produktsøgninger der skaber salg og så gå siden igennem sådan at der er en klar 'silo' struktur i den interne linkopbygning (Modetøj til kvinder -> jakker og frakker -> jakker fra brand -> brand jakke 1 osv).
Når jeg var sikker på der var en god intern linkstruktur med de rigtige ankertekster ville jeg optimere for de produktnavne og brands som skabte salg i sammenhæng med de primære søgeord fx Støvler fra Sorel osv.
Det ville jeg køre som et relativt lille budget til linkbuilding i de første 3 måneder for at skabe bunden for den videre optimering. Herefter kunne man se på resultaterne i forhold til hvor du ligger på de sværere søgeord og hvilke søgeord der har givet salg. Ud fra dette ville jeg så gå op i budget og optimere hen imod forsiden af sitet og de primære landing pages (kategorier for tøj osv).
Mit bud ville være, alt afhængig af dit budget, at begynde med fx 5 timers SEO om måneden og så optrappe over de næste 6 måneder til 10 timer (igen hvis dit budget kan klare det). Vær opmærksom på at en god linkbygger kan klare mere på 1 time end en dårlig linkbygger kan klare på 5 :)
Et budget på 3000-5000 kr om måneden ville jeg personligt godt kunne skabe resultater på (også for mindre), men for at komme helt til tops på fx Modetøj online skulle der nok noget mere til og en længere tidsperiode. Det burde så forhåbentligvis kunne blive financieret af dit øgede salg.
Du er velkommen til at sende mig en PB hvis du vil tage en yderligere snak om SEO af din webshop. Jeg kan givetvis hjælpe dig med i hvert fald linkbygningen hvis du ikke finder andre.