Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver denne udtalelse vedr. SEO nogen mening?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er vist ikke risikoen værd.

Tak for hjælpen :-)

/Nina

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Godt set Emil... En søgning på de otte søgeord giver to side et placeringer (af supplementssiden) og to side to placeringer. Det er vel egentlig heller ikke overdrevet godt... Og ved nærmere eftertanke rigtig skidt, da det jo som flere nævner ikke er den "rigtige" side, kunderne kommer ind på.

Det er rigtigt Erik, at efterfølgende er alle placeringer jo væk. Og jeg må så starte forfra selv eller med et andet firma.

Er eksemplet på de 4000,-kr/månedligt, hvad man ca. skal budgettere med, for at opnå gode resultater?

/Nina

Hej Nina,

Det afhænger fuldstændig af de søgeord du går efter. Lad os se på de søgeord du har valgt her:

Modetøj online

Nr.1-3 er Miinto, SmartGirl og Urban Clothing. Det er 3 stæke brands med et stort budget også til SEO. Jeg ved Miinto bruger meget energi på SEO. Umiddelbart et søgeord i den svære ende.

Modetøj til kvinder

Et overkommeligt søgeord med flere resultater uden søgeordet i Title-tagget i de sider der ranker.

Sko på nettet

Et 'nemt' søgeord med en artikel fra Woman samt en affiliate side i top 10

Kjoler online

Mellem sværhedsgrad med et par brand resultater og et par mindre sider

Accessories online

Nemt søgeord af den grund at Mediadirekt er at finde i top 10 ;-)

Striktrøjer online

Samme som ovenover i og med Mediadirekt ligger nr. 1

Støvler online

Medium sværhed, har Brandos som nr.1 men også en kategoriside fra Danske Links.

Jakker og frakker

Medium sværhed med et par brand websites men også en DBA listing.

Det jeg ville foreslå var at få lavet en søgeordsanalyse baseret på dine Google Analytics og Adwords data. Som du kan se ovenover er nogle af søgeordene ret svære og vil tage noget tid at komme i top 10 til top 3 på, mens andre er nemmere.

Jeg vil kigge meget specifikt efter hvilke produkter og produktsøgninger der skaber salg og så gå siden igennem sådan at der er en klar 'silo' struktur i den interne linkopbygning (Modetøj til kvinder -> jakker og frakker -> jakker fra brand -> brand jakke 1 osv).

Når jeg var sikker på der var en god intern linkstruktur med de rigtige ankertekster ville jeg optimere for de produktnavne og brands som skabte salg i sammenhæng med de primære søgeord fx Støvler fra Sorel osv.

Det ville jeg køre som et relativt lille budget til linkbuilding i de første 3 måneder for at skabe bunden for den videre optimering. Herefter kunne man se på resultaterne i forhold til hvor du ligger på de sværere søgeord og hvilke søgeord der har givet salg. Ud fra dette ville jeg så gå op i budget og optimere hen imod forsiden af sitet og de primære landing pages (kategorier for tøj osv).

Mit bud ville være, alt afhængig af dit budget, at begynde med fx 5 timers SEO om måneden og så optrappe over de næste 6 måneder til 10 timer (igen hvis dit budget kan klare det). Vær opmærksom på at en god linkbygger kan klare mere på 1 time end en dårlig linkbygger kan klare på 5 :)

Et budget på 3000-5000 kr om måneden ville jeg personligt godt kunne skabe resultater på (også for mindre), men for at komme helt til tops på fx Modetøj online skulle der nok noget mere til og en længere tidsperiode. Det burde så forhåbentligvis kunne blive financieret af dit øgede salg.

Du er velkommen til at sende mig en PB hvis du vil tage en yderligere snak om SEO af din webshop. Jeg kan givetvis hjælpe dig med i hvert fald linkbygningen hvis du ikke finder andre.

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina

Det er vigtigt set ud fra Googles konstante opdateringer at al SEO foregår på egen side. Om det er helt ned fra den dybeste kildekode til metatags og meta descriptions.

Så er det den rigtige linkbuilding, der skal laves. Det er et større arbejde, som skal udføres og det koster selvfølgelig også derefter. Om det er 4000 kr. om måneden eller 2900 kr. om måneden, kommer an på hvor meget linkbuilding, der skal købes, hvor mange timer du gerne vil have brugt på optimering af din side og hvilke søgeord, der skal bygges op omkring.

Jeg er ansat som rådgiver ved Green Click Media, hvor vi også har SEO løsninger - som vores kunder er tilfredse med.

Hvis du ønsker en tydelig gennemgang af din hjemmeside, hvor der skal arbejdes og hvad der skal gøres, er du mere end velkommen til at kontakte os. Dialogen er ganske uforpligtende.

Du skal bare ikke have lavet arbejde, hvor der er skyggesider inkluderet - også kaldet supplementssider - Det er alt for risikofyldt!

Mvh

Carsten 

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth Wellin:

Der er et hav af dem herinde på Amino. For blot at nævne nogle få (undskyld til alle dem jeg ikke nævner):

Kim Tetzlaff (http://www.amino.dk/members/ktj_2D00_media.dk/default.aspx)
Thomas Frost (http://www.amino.dk/members/webcoders/default.aspx)
Frank Hellerup Madsen (http://www.amino.dk/members/FrankHM/default.aspx)
Thomas Rosenstand (http://www.amino.dk/members/Thomas-R_2E00_/default.aspx)

JEPS der er masser herinde på Amino. Se bare i denne tråd Emil, Erik m.m. alle kan gøre det godt og bedre end dit oprindelige tilbud. Alle tror jeg du vil komme rigtigt langt for 20.000 kr. + moms i samarbejde med en af dem.

Du kan også som jeg selv læse med herinde, læse bøger.

Personligt har jeg erfaringer med de ovennævnte, når det gælder Frank H. og Thomas F. Men alle de nævnte kan jeg "også sige god for" efter at læse diverse fra dem alle.

Læser du også lidt med på Amino kan du med tiden også erfare hvilke du formodentlig skal holde dig fra.

Yes

Wink Tænk også på at de omtalte personer sidder herinde på Amino og giver gratis rådgivning. - FANTATISK SYNES JEG !!!! PLUS DU OGSÅ PÅ DERES BLOGGE, HJEMMESIDER M.M. KAN LÆSE GRATIS MED Wink

Gør din sælger det ?Wink

Temmelig sikkert gælder det kun for denne nogle hurtigt tjente kroner.

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

P.S. Jeg har næsten ugentligt opringning fra fortvivlede e-købmænd der er kommet i klemme med lignende koncepter.

 

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)