Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Superman-skrifttype..?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har søgt og søgt efter skrifttypen, som bruges i titlen til ''Superman'', men kan ikke finde den.

Er der tilfædigvis nogen der har den liggende (til PC), ellers som lige véd hvor den ligger et sted?..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:26
Mit bedste bud: http://www.dafont.com/search.php?psize=m&q=superman
Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:48
Tak, Peter - jeg har været der selv, men det er lissom ikke den ''rigtige''.. Der er nok ikke andet for, end at jeg må lave den selv

Men, tak, du.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 23:57
Hej David

Som du kan se her:

http://metropolisplus.com/Superman/Index.htm

er den gode gamle måde at skrive Superman på et registreret varemærke.

Bladhovedet er ikke baseret på en kendt font. Det er tegnet i hånden til formålet.

Desuden kan det ikke lade sig gøre at lave en font med sådanne slagskygger. Fordi: Skyggerne dækker for skyggen på det efterfølgende bogstav og hvor meget skygge der ses er afhængig af bogstavkombinationen.

Den enste mulighed er derfor at tegne de bogstaver du skal bruge, så de ligner de røde bogstaver – og derefter lægge de blå slagskygger på. Til sidst skal det hele vrides og drejes, så du opnår den rigtige perspektiv-virkning.

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 09:14
Dato: 01-05-2007 21:58:19 Forfatter:davidchristensen

Jeg har søgt og søgt efter skrifttypen, som bruges i titlen til ''Superman'', men kan ikke finde den.

Er der tilfædigvis nogen der har den liggende (til PC), ellers som lige véd hvor den ligger et sted?..

Hej David
Det skulle være let nok, hvis du laver det i 3D. Hvis du kikker på www.such.dk, har jeg smidt noget lignende ind der. Hvis det er sådan du tænker, så giv mig lige et kald, eller mail. Jeg tager godt nok på ferie fra i morgen og indtil d. 15. maj.

Bedste hilsner
Holger

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 17:02
Bo: Tak for linket - det er sjovt at læse om (og lidt nørdet), men der er ihvertfald nogle superman-bogstaver jeg kan tegne efter :)

Holger: Tak for tilbudet, men jeg kan sagtens lave det selv - det er bare, du ved, dovenskaben længe leve.. Hav en god rejse :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)