Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alarm Til De Gamle.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide, og håber nogen kan hjælpe mig med at føre min ide videre og håber den kan bruges.

Eftersom man hører meget om hjemmerøverier, og det sker især hos de gamle eller de svage som ikke kan gøre modstand.

Så min ide er : En Alarm som sættes i hjemmet, som er forbundet til alle åbninger i lejligheden/huset eller sommerhuset. Hvor man kan slå alarmen til når man skal i seng eller mens man er hjemme, denne alarm skal være lydløs og skal kunne aktiveres og ringe automatisk op til den nærmeste patrulje.

På den måde forhindre man røver/indbrudstyve at komme ind og stjæle byttet.

Ved hoveddøren kan alarmen være placeret der, hvor man taster en kode for at døren åbnes. 

Hvis vi siger, Fru Jensen lægger og sover, kl er 01:30, døren ringer, så skal Fru Jensen Deaktiver alarmen hvis døren skal åbnes, bliver dermed døren sparket ind, ja men så er det der Alarmen bipper lydløst til alarmcentralen og den nærmeste patrulje. På den måde bliver der flere røver taget, og på den måde ville de folk med en plan om hjemmerøveri tænke sig endnu en gang og droppe det.

Håber der er en sjæl der kan hjælpe mig med at fører ideen videre. :)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:45

Det er ikke allerede virkelighed, at man få indstalleret lydløse alarmer i hjemmet :)?

Fra Middelfart
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  HomeAlarm.dk Skrevet kl. 09:46

Hej

Det er en fin ide, dog kræver det et privat vagtselskab, som er tilknyttet, da alarmen ikke blot må ringe op til politiet / alarmcentralen. Nabohjælp er en mulighed, hvor alarmen ringer op til en eller flere naboer. Ang. selve alarmsystemets og de funktioner du nævner, så findes de hos mange forhandlere i Danmark inkl. hos os selv.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 09:51

RM1984:

Jeg har en ide, og håber nogen kan hjælpe mig med at føre min ide videre og håber den kan bruges.

Eftersom man hører meget om hjemmerøverier, og det sker især hos de gamle eller de svage som ikke kan gøre modstand.

Så min ide er : En Alarm som sættes i hjemmet, som er forbundet til alle åbninger i lejligheden/huset eller sommerhuset. Hvor man kan slå alarmen til når man skal i seng eller mens man er hjemme, denne alarm skal være lydløs og skal kunne aktiveres og ringe automatisk op til den nærmeste patrulje.

På den måde forhindre man røver/indbrudstyve at komme ind og stjæle byttet.

Ved hoveddøren kan alarmen være placeret der, hvor man taster en kode for at døren åbnes. 

Hvis vi siger, Fru Jensen lægger og sover, kl er 01:30, døren ringer, så skal Fru Jensen Deaktiver alarmen hvis døren skal åbnes, bliver dermed døren sparket ind, ja men så er det der Alarmen bipper lydløst til alarmcentralen og den nærmeste patrulje. På den måde bliver der flere røver taget, og på den måde ville de folk med en plan om hjemmerøveri tænke sig endnu en gang og droppe det.

Håber der er en sjæl der kan hjælpe mig med at fører ideen videre. :)

En lydløs alarm synes jeg ikke duer her...

Nej du, en stor fed alarm der blæser ørene ud på hjemmerøverne, var mere sagen...så kan naboerne også høre det, og komme til undsætning :)..
Det går jo ikke at Fru.Jensen som bor ude på bøhlandet, får tæsk i 10-20 minutter, fordi politiet er så langtvæk...

Og ved at alarmen kan høres af naboerne, så bliver de opmærksomme, og ser evt bil/nummerplade/røverne...

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 11:36

Os hvis en ny familie er flyttet ind og ikke kender kvarteret? bliver de ringet op eller hvordan? Jeg snakker om en alarm system som kan låse alle vinduer/døre inden man smutter i seng eller hvis man ikke vil ud på den pågældende dag..

Eller hvis den ikke sku ringe til alarmcentralen, så kunne den evt ringe til den nærmeste vagt patrulje m.m

En alarm system, hvis man er ud og rejse så kunne man indstille den til et bestemt tidspunkt, hvor eks. tv, lys tændes kl 8.00 om morgen og slukkes igen kl. 24 .. Den måde virker det som om der er nogen hjemme ..

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 11:44

Jeg har lidt svært ved at se forskellen mellem det her og så en lidt udvidet opsætning af udstyret hos G4S, Dansikring, Falck m.v.

Langt de fleste alarmer tilbyder skalsikring og/eller delvis tilkobling, så man kan tænde alarmen i alle døre og vinduer - og måske endda en bevægelsessensor i stueetagen.  Samtidig kan man også få tilkaldetryk hos disse selskaber.

Tilkaldetrykkene er altid lydløse - jeg ved ikke om skalsikring er (eller kan opsættes) lydløse.

Tilmeldt 6. Jan 12
Skrevet kl. 11:57

Har disse virksomheder osse en slags armbånd/kort eller fjernbetjening som familie medlemmer, naboer eller tætte venner kan besidde, og kun de kunne deaktiver alarmen hvis de sku besøge pårørende efter en aftale osv..

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:08

For besværligt
Et godt overvågningkarmera ville være bedre så forbrydelsen kan opklares

Fra Middelfart
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 44
Fra  HomeAlarm.dk Skrevet kl. 06:53

Du vælger jo selv, hvem din alarm skal ringe op til. Venner, familie, naboer eller vagtselskab. Dog er en ting sikkert, hvis det er politiet du mener med vagtpatrulje, så tillader de ikke, at din alarm ringer automatisk op til dem.

ABUS har et alarmsystem med automatiske dørlåse, samt de andre funktioner du efterspørger.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)