Jeg har en ide, og håber nogen kan hjælpe mig med at føre min ide videre og håber den kan bruges. Eftersom man hører meget om hjemmerøverier, og det sker især hos de gamle eller de svage som ikke kan gøre modstand. Så min ide er : En Alarm som sættes i hjemmet, som er forbundet til alle åbninger i lejligheden/huset eller sommerhuset. Hvor man kan slå alarmen til når man skal i seng eller mens man er hjemme, denne alarm skal være lydløs og skal kunne aktiveres og ringe automatisk op til den nærmeste patrulje. På den måde forhindre man røver/indbrudstyve at komme ind og stjæle byttet. Ved hoveddøren kan alarmen være placeret der, hvor man taster en kode for at døren åbnes. Hvis vi siger, Fru Jensen lægger og sover, kl er 01:30, døren ringer, så skal Fru Jensen Deaktiver alarmen hvis døren skal åbnes, bliver dermed døren sparket ind, ja men så er det der Alarmen bipper lydløst til alarmcentralen og den nærmeste patrulje. På den måde bliver der flere røver taget, og på den måde ville de folk med en plan om hjemmerøveri tænke sig endnu en gang og droppe det. Håber der er en sjæl der kan hjælpe mig med at fører ideen videre. :) |
Det er ikke allerede virkelighed, at man få indstalleret lydløse alarmer i hjemmet :)?