Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SSL Certifikat - Domæne

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle.

Jeg skal til at lave Facebook Applikationer, og for at kunne det, så skal ens domæne have SSL Certifikat.

Hvis nu mit domæne er f.eks. www.janniknp.dk .. og jeg så har applikation undersider som hedder: www.janniknp.dk/hvor-mange-hunde-faar-du og www.janniknp.dk/god-griner .. Er et certifikat nok, eller skal der være et SSL certifikat pr underside også?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08

Jannik Nordahl:

Hey alle.

Jeg skal til at lave Facebook Applikationer, og for at kunne det, så skal ens domæne have SSL Certifikat.

Hvis nu mit domæne er f.eks. www.janniknp.dk .. og jeg så har applikation undersider som hedder: www.janniknp.dk/hvor-mange-hunde-faar-du og www.janniknp.dk/god-griner .. Er et certifikat nok, eller skal der være et SSL certifikat pr underside også?

Du skal købe et Wildcard :) 

Comodo Positive SSL Wildcard .. Du kan godt købe en SSL til hver, men det er nok billigere at købe et wildcard .. :)

RETTELSE:

Jeg er usikker på om du kan købe SSL's til subdomæner.. De skal vel alle have en dedikeret IP så.. Du skal have et wildcard tror jeg .. 

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 13:09

Det er pr. domæne. Ikke pr. underside. Dvs. du kan lave så mange undersider du vil. 

Andet er det med subdomæner. Hvis du bestiller SSL certifikat til dit domæne www.janniknp.dk, vil det ikke gælde til domænet janniknp.dk (medmindre det er et wildcard SSL certifikat). 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15

Takker for svarene!

Jeg har også kigget på RapidSSL, fordi det er billigt...

Men hvis nu jeg har hoveddomænet: www.janniknp.dk

også en masse undersider som: www.janniknp.dk/app1 www.janniknp.dk/app2

www.janniknp.dk/app1 er Applikation 1

www.janniknp.dk/app2 er Applikation 2

Så er det kun hoveddomænet www.janniknp.dk, som jeg skal købe SSL? Også kan jeg ellers oprette så mange undersider og applikationer som jeg vil?

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 13:20

Jannik Nordahl:

Så er det kun hoveddomænet www.janniknp.dk, som jeg skal købe SSL? Også kan jeg ellers oprette så mange undersider og applikationer som jeg vil?

Ja og ja.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

Fair nok! Tak skal du have ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Men du skal være meget opmærksom på det som Martin van de Belt skrev om wildcard certifikater.

Hvis du hjemmeside også svarer på janniknp.dk, så skal du enten slå det fra eller også købe et wildcard certifikat.

Hvis du kun har et certifikat til https://www.janniknp.dk så vil et kald til siden med https://janninknp.dk vise et ugyldigt certifikat.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19

Hmm..

Jeg er ikke 100% med..

Altså det jeg vil er at domænet er www.janniknp.dk som så skal hedde https://www.janniknp.dk når det har fået SSL certifikat.. Og jeg mener at til facebook applikationer kan du godt bruge f.eks. www.janniknp.dk/applikation1 eller www.janniknp.dk/applikation2 , eller tager jeg fejl?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Jannik Nordahl:
kan du godt bruge f.eks. www.janniknp.dk/applikation1 eller www.janniknp.dk/applikation2

Ja

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

ok Super.. Også med det billige SSL , RapidSSL?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)