Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedskrivning af varelager

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et par spørgsmål til det at få nedskrevet varelagerets værdi.

Jeg har webshop, hvor jeg jo faktisk blot kan tage en liste og så har jeg lagerværdien.

MEN nu hvor jeg endelig er godt med og i god tid, vil jeg godt bruge mere tid på varelageret.

Jeg kan læse mig frem til, at man f.eks. kan sætte sine varer til den pris de vil koste i genanskaffelsespris på statustidspunktet (31/12). Gælder det alle varer? Eller skal de have en vis alder?

F.eks. har jeg i november 2010 købt en del legekøkkener hjem. Jeg står stadig tilbage med 3 af dem nu og i oktober 2011 satte min leverandør faktisk et tilbud på disse køkkener. Ergo kan jeg jo slet ikke sælge mine længere til normalprisen (i forhold til min indkøbspris). Har jeg så lov at sætte prisen ned i mit system til den nye indkøbspris?

Hvad med f.eks. solskadet varer? Vi har også fysisk butik og det sker altså at varerne bliver solskadet på skuldre af tøjet f.eks. når det hænger udendørs på stativer. Og varer bliver solskadet i vinduerne osv. Kan man gøre noget her? Reelt set kan man jo ikke længere sælge sådan en vare.

Håber I kan give mig nogen brugbare svar.

Og hvis I nu siger at jeg blot kan lade f.eks. solskadet varer gå i 0 i antallet. Hvad gør jeg så med dokumentation? Skal vel lave et dokument med hvilke varer der skrives ned osv. Det virker jo noget galt hvis jeg blot fjerne dem på min liste i systemet og de så ikke er regnet med længere.

Mange hilsner Githa
Vildbasser.dk 

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)