Det er Skat som opkræver told/moms i forbindelse med at varen ankommer til Danmark.
Jeg vil anbefale, at du kigger på shopusa.dk side. Fordelen er, at varen først bliver sendt internt i USA, typisk for en meget lav fragtpris, og herefter opkræver shopusa for fragt til Danmark, eventuel told og for moms. Varen bliver herefter leveret direkte til din adresse uden yderligere omkostninger.
Dette har den fordel, at du kender den samlede pris for din vare inkl. fragt, told og moms inden du bestiller.
Jeg vil anbefale, at du kigger på shopusa.dk side.
Inden du anbefaler SHOPUSA alt for meget vil jeg anbefale alle at læse nedenstående amino debat. Det virker mildest alt meget suspekt eller også har de bare ikke styr på gældende regler.
Jeg er ligesom andre lidt i tvivl om hvad der er meningen med den debat du henviser til???
Når jeg anbefaler Shopusa, så er det fordi jeg uden problemer selv har brugt deres tjeneste mange gang igennem 2 år uden problemer, og til priser som for mig har været acceptable.
Før jeg begyndte at bruge Shopusa havde jeg en oplevelse, hvor det var Post Danmark som stod for levering og opkrævning af told og moms, og hvor Post Danmark tog et gebyr på kr. 160 for opkrævning af told og moms.
Hvis pakken bliver snuppet i tolden, skal du betale told og moms hvis pakken overstiger en værdi af 240 kr eller noget i den stil. Momsen beregnes ud fra total inkl. fragten, så en pakke med en total værdi af 500 kr vil koste 125 kr i moms. Tolden er alt efter typen af vare, men vil som regel ikke være mere end 10-12% af varens værdi. Oven i det, kommer der et ekspeditionsgebyr til fragtfirmaet, som tager sig af indfortoldningen. Det kan variere en del, så der kan komme en del ekstra på i forhold til det oprindelige beløb.