Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kredit på webshops - nogen der kan hjælpe..?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, 

Jeg tænker at starte en webshop op og her give mine kunderne mulighed for at kunne købe vare på min webshop på kredit. Her tænker jeg på at kunderne køber løs i mdr. 1 og herefter bliver alt hved der er købt i måned 1 trukket fra kundens konto den første i mdr. 2.

Jeg ved at der er nogle betalingssystemer der trækker pengene fra kontoen uanset om der er penge på eller ej. Dvs. hvis kunden fx har købt vare for 1.000,- men kun har 200 kr. tilbage på kontoen, bliver de 1.000,- alligevel trukket således at kundens konto nu står i -800 kr.

Jeg har læst en artikel omkring dårlige betalere på onlineshops og tænkte hvordan kan nogle firmaer køer med ovenstående kreditmetode og hvor finder jeg nærmere info om det?

Håber I kan hjælpe.  

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:41

Det vil nok være en god ide og tage fat i danaktiv eller nogle af de andre som tilbyder disse service. ellers er kredit risikoen nok for stor.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:43
Det er vel et spørgsmål om at du først godkender betalingen/betalingerne d. 1.

Når kunden køber, reserveres beløbet jo kun. Når du så afsender varen, skal du godkende/hæve betalingen. Dette gør du så bare d. 1., istedet for allerede når du afsender.

Men ovenstående er kun teknisk. Om du reelt må gøre det konsekvent, jf. indløsers betingelser, er en anden sag - snak evt med dem om det. Endvidere ved jeg heller ikke hvordan loven forholder sig til det - men så længe du ikke hæver FØR du har sendt varen, tror jeg ikke det er et problem. Det er vel ikke ulovligt at hæve det reserverede beløb X antal dage efter afsendelse af varen.
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:47
Som egentlig kreditudbyder er der f.eks Klarna - dem bruger vi, så vi kan tilbyde fakturakøb og afbetaling. Klarna kreditgodkender den enkelte kunde. Og vi løber ingen risiko - dårlige betalere er Klarnas problem.

Løsningen er dog dyr for både os og kunden.
Tilmeldt 9. Dec 11
Skrevet kl. 14:49

Lykkebjerg: Tak for info prøver at tage fat på Danaktiv. Kender nemlig ingen andre udbyder udover dem du lige har anbefalet. Men ja anden løsning end dette, er risikoen for stor. 

Tilmeldt 9. Dec 11
Skrevet kl. 14:56

Ronni: Sagen er jeg gerne vil sende produkterne så snart de er købt på kreditten. Dvs. hvis kunden 3 tilfældige dage i januar køber 3 forskellige produkter til 1.000 pr. stk, så får de varen sendt til dem, så snart den er bestilt. Men betalingen/hævningen sker dog først 1 februar. Og her ønsker jeg så at beløbet bliver hævet uanset hvor meget der står på kundens konto. Men hvis Klarna også laver disse løsninger, så er det lige hvad jeg søgte :) Kigger lige forbi deres site. Tak for hjælpen. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)