Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette duplicated content?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om det følgende eksempel kan have betydning for min pladsering i google

Billede 1: Lang liste med drinksopskrifter. Kan ses på http://idrink.dk/drinks.php

Billede 2: På billede 2 er der blevet trykket på den grønne overskrift (drinkens navn) og så bliver flg. side vist. Som du kan se er teksten jo identisk - men der er kun 1 drink.

Er det duplicated content?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er det ikke dobbelt indhold.

Men du skal passe på med at få indekseret dine søgesider, da det nemlig godt kan blive til dobbelt indhold.

Hvis du gerne vil undgå at drinks muligvis kan blive til dobbelt indhold, så skal du skrive længere tekster, eller gøre udsnittet kortere på listerne, så der altid står mere på de enkelte drinks sider.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.. Så må jeg nok hellere gøre udsnittet mindre da de kommende drinks gerne skulle være brugergenereret.

Hvad hvis man lagde listen ind i et iframe - så det der er i iFrame ikke bliver indexeret (ret mig hvis det er forkert). Trykker Google så stadig på de links jeg har i mine opskrifter - hver ingrediens er et link.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Thore Nissen:
Okay.. Så må jeg nok hellere gøre udsnittet mindre da de kommende drinks gerne skulle være brugergenereret.
Selvom ting er brugergenereret, betyder det ikke at der ikke bør være nogen der lige ser teksterne igennem og retter til hvis det er nødvendigt. Men ud over det skal du nok lave udsnittet mindre ja.

Thore Nissen:
Hvad hvis man lagde listen ind i et iframe - så det der er i iFrame ikke bliver indexeret (ret mig hvis det er forkert). Trykker Google så stadig på de links jeg har i mine opskrifter - hver ingrediens er et link
Du bør gøre det sådan at på listesiden, når der bliver søgt, at siden ikke bliver indekseret. Det kan du evt gøre via canonical tag som henviser til http://idrink.dk/drinks.php. på den måde giver du brugere mulighed for at søge, dine links fungerer stadig, og hvis nogen skulle linke, bliver linkpower overført til http://idrink.dk/drinks.php i stedet for at du risikere dobbelt indhold på søgesider.

brug ikke en iframe i det her tilfælde da der er andre bedre metoder til at undgå det og ikke mindst få mere ud af det i sidste ende.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du nok ret i - bliver nødtil at ændre i de brugergenereret tekster en gang i mellem.

Læste lige lidt om canonical tag.. Men har et problem, største delen af mine besøgende finder siden pga. mine søgesider (fx. denne Gin).. Den side ville med canonical tagget i blive vidst i google længere, hvis jeg forstår det rigtigt.

Canonical tag skal henvise til drinks.php fra søgesiderne kun? Eller også fra den enkelte drink opskrifter?

Tror måske ikke helt jeg forstår det alligevel ;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thore Nissen:
Læste lige lidt om canonical tag.. Men har et problem, største delen af mine besøgende finder siden pga. mine søgesider (fx. denne Gin).. Den side ville med canonical tagget i blive vidst i google længere, hvis jeg forstår det rigtigt.
Ja det er korrekt at søgesiderne så vil blive de-indekseret, og at trafikken så vil ryge væk nu. spørgsmålet er så hvor stort et tab det vil være for dig nu, søger jeg fx drinks med gin, gin, gin og tonic, gin fizz finder jeg ikke din hjemmeside nemlig. Så ja spørgsmålet er som sagt om de besøg du får på søgesiderne, er nogle som allerede kender din side, og allerede har været på den efter en søgning.

Selv hvis jeg søger på den direkte sætning som du har på din side: Drinks med "Gin" i drinkens navn, kommer du først frem som nummer 6.

Alternativet er at du på søgesiderne rent faktisk behandler dem som kategorisider, altså skriver en god tekst på de sider, så du undgår at lige de sider bliver til dobbelt indhold. Men det kræver stadig at du putter canonical på de søgeresultatsider som IKKE har denne beskrivelse.

og ja der er kun tale om søgeresultatsiderne, ikke de enkelte drinks.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, Gin er måske et dårligt eksempel.. Men ja lægger stadig meget dårlig i google..

Så nu laver jeg udsnittet kortere på listerne og sætter canonical tag på søgesiden. Også håber jeg at jeg er fri for dobbelt indhold. :-)

Kan man tjekke om man allerede er "ramt"?

Mange tak for hjælpen!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

laver man en site søgning på google vil man kunne se om du er ramt af dobbelt indhold allerede:

site:idrink.dk

og det viser faktisk at du er ramt , du har lidt over 40 sider som er dobbelt indhold. Men du skal også være opmærksom på at du nok vil blive ramt lidt værre da du har fået indekseret en ingrediens søgeside, som Google måske ikke endnu har vurderet helt endnu, hvor der bare står "kommer snart" se fx http://idrink.dk/ingrediens-drink.php?i=233 sådanne sider skal du helst ikke have indekseret før der er noget reelt indhold. Og på de sider, bør du også skrive en beskrivelse, da jeg formoder at det i grunden bare vil være en replikering af dine søgesider? altså at ingredienssiderne kommer til at vise en liste med de drinks som er oprettet og som indeholder fx KIWI?

Den type sider er også med på min liste over steder hvor man typisk også ser DC. Opret først siderne når du er klar til at have indhold på dem.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Crap.. Havde glemt alt om de sider.. Jeg har slettet dem nu.

Idéen var at komme med en beskrivelse af hver ingrediens, også eksempler på drinks som indeholdte ingrediensen nedenfor.

Tjekker lige alle filerne igennem - og sletter eller sætter nofollow metatag på dem..

Tak for hjælpen!!!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thore Nissen:
Tjekker lige alle filerne igennem - og sletter eller sætter nofollow metatag på dem.
noindex mener du?

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)