Hej med jer. Jeg har lige købt et domænenavn. (tillykke med det, vil i nok tænke) Jeg har endnu ikke noget konkret, jeg skal have på siden, men jeg kunne godt tænke mig, at kunne udbygge siden undervejs, som mine ideer bliver til virkelighed. Til at starte med kunne jeg tænke mig at lave en side med noget information, nogle henvisninger til andre, og lidt i den dur. Senere hen kunne jeg tænke mig, der kunne kommet et forum ala det her på. Så nyhedsmail, og til sidst måske en shop. Når jeg kikker rundt på de forskellige løsninger, er det som regel shoppen, som kommer først. Her kunne jeg godt tænke mig, at den lå et stykke inde på sitet. Kan dette lade sig gøre? Er der nogen af jer, der har en ide til mig, hvordan jeg kommer i gang. Jeg vil jo helst starte så billigt som muligt, og så putte flere og flere penge i denne side, efterhånden som behovet kommer. Er dette sort? eller er det muligt. Jeg vil godt ende op med, at der ikke er begræsninger, og jeg vil godt rode med siden selv. På forhand tak, hvis der er nogen der har gode imput. Holger |
>Jeg har lige købt et domænenavn. (tillykke med det, vil i nok tænke) Jeg har endnu ikke noget konkret, jeg skal have på siden, men jeg kunne godt tænke mig, at kunne udbygge siden undervejs, som mine ideer bliver til virkelighed.
Det er noget som alle programmer kan, så den burde være til at arbejde med
>Når jeg kikker rundt på de forskellige løsninger, er det som regel shoppen, som kommer først. Her kunne jeg godt tænke mig, at den lå et stykke inde på sitet.
>Kan dette lade sig gøre?
Kort svar: Ja, sagtens.
>Er der nogen af jer, der har en ide til mig, hvordan jeg kommer i gang. Jeg vil jo helst starte så billigt som muligt, og så putte flere og flere penge i denne side,
>efterhånden som behovet kommer.
Igen hvad kan du selv klare? Der findes mange gode opensource (gratis systemer med koden tilgængelig for alle) systemer rundt omkring, som du sikkert vil kunne få meget glæde af. Men jeg ved ikke helt hvad du mener. Prøv at beskriv lidt nærmere hvad du kunne tænke dig. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at kigge på www.opensourcecms.com som er en side hvor man kan se en masse systemer, og prøve dem lidt af. Fælles for mange af de systemer er, at de har en bred gruppe af mennesker der arbejder på dem, og som kan hjælpe, samt at der findes et væld af udbyggelsesmuligheder med forskellige komponenter til dem, bl.a. shops, nyhedsbrev, fora'er osv. Jeg vil anbefale dig at kigge på bl.a. joomla og e107.
Mvh.
/Mathias
Det er noget som alle programmer kan, så den burde være til at arbejde med

>Når jeg kikker rundt på de forskellige løsninger, er det som regel shoppen, som kommer først. Her kunne jeg godt tænke mig, at den lå et stykke inde på sitet.
>Kan dette lade sig gøre?
Kort svar: Ja, sagtens.
>Er der nogen af jer, der har en ide til mig, hvordan jeg kommer i gang. Jeg vil jo helst starte så billigt som muligt, og så putte flere og flere penge i denne side,
>efterhånden som behovet kommer.
Igen hvad kan du selv klare? Der findes mange gode opensource (gratis systemer med koden tilgængelig for alle) systemer rundt omkring, som du sikkert vil kunne få meget glæde af. Men jeg ved ikke helt hvad du mener. Prøv at beskriv lidt nærmere hvad du kunne tænke dig. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at kigge på www.opensourcecms.com som er en side hvor man kan se en masse systemer, og prøve dem lidt af. Fælles for mange af de systemer er, at de har en bred gruppe af mennesker der arbejder på dem, og som kan hjælpe, samt at der findes et væld af udbyggelsesmuligheder med forskellige komponenter til dem, bl.a. shops, nyhedsbrev, fora'er osv. Jeg vil anbefale dig at kigge på bl.a. joomla og e107.
Mvh.
/Mathias