Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger billeder??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som inspiration til et nyt stort projekt vil jeg gerne have lidt fokus på dette spørgsmål: Sælger billeder?

Jeg synes der er en klar tendens til at der bliver lagt mere og mere vægt på det den visuelle oplevelser når man skal sælge. Det sker efter devisen om at billeder jo sælger. Men er det nu også rigtigt? Er det vigtigt hvordan der ser ud når du fx. skal booke et hotel? Når du skal vælge ferie? Når du skal spille golf?

Vil du gerne kunne se din feriedestination? Eller se hvordan der ser ud på museet før du besøger det? Eller kende indretningen før du tager på spa-ophold?

Kort sagt: Sælger billeder??

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:58
Nu er jeg nok arbejdsskadet fordi jeg lever i en grafisk branche, og dermed også en grafisk verden :)

Billeder sælger enormet overfor mig, ser jeg et produkt i min lokale rema1000 med et lækkert billede af en ret på forsiden, så skal der ikke meget overvejelser til før det købes. Selvom jeg udemærket er klar over at efter det har været i mine gryder ligner det ikke noget i nærheden af det flotte billede på indpakningen.

Skal jeg på hotel, så er det igen det visuelle der tæller i første omgang, jeg kan hverken med billeder eller tekst aflæse serviceniveauet, så må jeg jo gå efter det næstbedste og det er da at det ser lækkert ud, at poolen er fyldt med det flotteste klareste kildevand, og at der løber tjenere rundt op opvarter alle gæsterne.

Igen er jeg da godt klar over at det er pyntet og gjort lækkert, men det sælger...
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:11
Selvfølgelig sælger billeder.
Kan jeg måske lokke dig ud i Bilka med følgende ord: "Vi har pæne skjorter til salg! - 398,- kr."
Nej, vel?

mvh Hans

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 22:37
Nu interessere jeg mig selv utrolig meget for det visuelle..
Grafisk design, design i det hele taget, og at ting i det hele taget skal være godt at se på !..

Så der er VIRKELIG ikke noget der sælger bedre overfor mig, end et rigtig godt billede af noget super flot!.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 22:40
Forestil jer et supermarked, fyldt med brune kasser med noget tekst på i forskellige størrelser. Det ville da være kedeligt at skulle finde noget nyt til aftensmad, hvis man skulle gå rundt og læse på hver enkelt boks hvad den indeholdt.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:40
Hmm... Jeg ved ikke om billeder sælger. Jeg vil måske vælge at sige, at billeder vækker interesse. Men det afhænger jo meget af produktet og situationen. Mange webshops sælger jo meget på billeder af varen. Bilforhandlere sælger på en prøvetur.

Men nu nævner du selv hoteller og ferier, og for mig vækker rejseselskabernes billeder en interesse. Jeg bruger dog selv noget tid på at opsøge noget mere information om destinationen udenfor rejseselskabets site/katelog. Og ikke mindst opsøger jeg alternativer. Men interessen kan som sagt sagtens blive vækket af et billede...

mvh Carsten
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 22:53
Dato: 30-04-2007 22:40:28
Forfatter: Carsten Jacobsen
Hmm... Jeg ved ikke om billeder sælger. Jeg vil måske vælge at sige, at billeder vækker interesse. Men det afhænger jo meget af produktet og situationen. Mange webshops sælger jo meget på billeder af varen. Bilforhandlere sælger på en prøvetur.

mvh Carsten

Jeg vil nu påstå at biler også sælges en deeel på billederne.. Det er vel ikke uden grund der laves en film i maaange tusinde - måske million - klassen, næsten hver gang en ny bil kommer på markedet næsten ?.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 22:56
Jeg er egentlig enig med Carsten.

I mange tilfælde er det billederne med til at skabe opmærksomheden og interessen om produktet, men med de fleste lidt større produkter vil man undersøge mere omkring produktet inden det købes.

Hvor imod går man nede i det lokale supermarkedet, arbejdsdagen har været lang og man har lyst til noget spændende mad, så har jeg tendens til at blive solgt via billeder, og købe det der ser bedst ud, uden at læse mere om hvad dælen det egentlig er.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:57
Dato: 30-04-2007 22:52:56 Forfatter: Brian Frænde - inmende

Jeg vil nu påstå at biler også sælges en deeel på billederne.. Det er vel ikke uden grund der laves en film i maaange tusinde - måske million - klassen, næsten hver gang en ny bil kommer på markedet næsten ?.

Jeg vil stadig mene at markedsføring af biler har til formål at få dig ned i butikken og prøve/føle/sparke dæk. Ellers ville online bilhandel da være langt længere fremme...

Personligt ville jeg aldrig købe en bil alene på billeder. Jeg er så ofte gået slemt skuffet fra en bilforhandler efter at have prøvet en ny model, som langt fra levede op til reklamernes lovprisninger.

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:01
Dato: 30-04-2007 22:56:18
Forfatter: Martin Tygsen
Jeg er egentlig enig med Carsten.

I mange tilfælde er det billederne med til at skabe opmærksomheden og interessen om produktet, men med de fleste lidt større produkter vil man undersøge mere omkring produktet inden det købes.

Hvor imod går man nede i det lokale supermarkedet, arbejdsdagen har været lang og man har lyst til noget spændende mad, så har jeg tendens til at blive solgt via billeder, og købe det der ser bedst ud, uden at læse mere om hvad dælen det egentlig er.

Lige præcis, faktisk især indenfor biler. Det er rigtigt at folk ser en reklame i fjernsynet, og bliver interesseret i bilen - men derfra også til at købe den ud fra billedet. Folk i dag vil jeg ikke mene køber en bil gennem postordre - de tager i stedet ud til forhandlere, sætter sig dybere ind i bilen (specs, osv.) og prøvekører den (ikke mindst).

// Jesper Skov

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)