Jeg var sikkert ikke den eneste iværksætter, der så Helle Thorning-Schmidts nytårstale. Og jeg var nok heller ikke den eneste, der der syntes, at hun berørte de vigtige emner, nemlig krisen. Og jeg var glad for, at hun nu FORTÆLLER, at de vil til at føre blå politik: Yde før du nyder. Financiering af tiltag ved at afstemme husholdningsregnskabet for Danmark uden at vi skal gældsætte os yderligere til udlandet. Men Helle er kritiseret for (og med rette), at hun ikke kunne komme med konkrete forslag til, hvordan vi kommer UD af krisen. Som jeg ser det, så er vores kære statsminister i gang med en kæmpe læringsproces for tiden. Inden hun blev statsminister var virksomheder nogen der skulle malkes så pengene kunne blive jævnt fordelt til hendes vælgere. Den holdning tror jeg er blevet NOGET mere nuanceret nu. Hun har måttet erkende, at hvis hun udsuger virksomhederne, så gør de et af følgende:
Ikke fordi virksomhederne ØNSKER at gøre nogen af tingene; men fordi regeringen tvinger dem til det.
Helles problem er, at Helle og de fleste andre i regeringen slet ikke forstår virksomhederne og deres behov. De har ikke været virksomhedsejere og forstår simpelthen ikke, at tingene skal kunne betale sig og at man skal generere et overskud der hele tiden skal gen-investeres i bl.a. nyudvikling, nye produktionsprocesser og nye markedsføringstiltag. Alt sammen tiltag, der medfører, at virksomheden ansætter flere folk, bliver stærkere og større og kan blive i stand til, ikke kun at overleve i Danmark; men som gør dem i stand til at gå ud på Eksportmarkederne og kan begynde at konkurrere med de store drenge i deres branche. Hver gang hun belaster danske virksomheder yderligere, så trækker hun effektivt tænderne ud på "bjørnen" så hun bliver en tandløs gammel dame, der sidder ovre i ringhjørnet og gnider sig om gummerne. Er det sådan et samfund Socialdemokraterne ønsker at Danmark skal udvikle sig til? Nej - Men der skulle et magtskifte til, for, at de nu endelig begynder at se lyset. De skulle til at sidde ved rorert og sejle skibet "Danmark", før de selv kunne se, hvor skoen trykker. Nu har de forstået det. De har erkendt og fokuseret på problemerne i nytårstalen. De er bare ikke nået til løsningen endnu. Her vil jeg gerne hjælpe regeringen på vej: Vi skal eksportere os ud af krisen (følg linket) Danmark er et lille land. Vi skal ikke levere mere end få promille mere af resten af verdens IMPORT for at have leveret så store overskud til husholdningsbudgettet "Danmark", at vi vil være totalt fri af krisen, uanset hvordan det går i resten af verden. Større er vi ikke. Men vi skal handle nu. For resten af verden står ikke stille medens vores nye danske regering er ved at lære (på den hårde måde) hvordan samfundsøkonomien er skruet sammen. Hvis du efter at have læst hvad jeg mener har noget at tillægge, så tøv ikke med at skrive din mening i tråden her. Og skriv, hvad du synes regeringen bør gøre for, ikke blot at konstatere, at vi har et problem (nytårstalen); men rent faktisk for at trække os ud af krisen. Christian
|
Hej Christian
God artikel.
Ja Eksport er den rigtige vej og gå kan jeg kun blive enig med dig om.
Men når aviser og politiker taler om eksport så er det produktions eksport mange taler om.
Men hvis man har en webshop i danmark og sælger til udlandet så er det jo også eksport. Problemer er jo mange webshop kun tænker på det danske marked.
Så lad og få nogle flere eksport webshop fordi som du selv skriver så flytter produktionen til udlandet men hvis vi kan sælge de produkter som vi har importeret så bliver det jo til eksport.
hvordan kunne vi gøre dette.
Affiliate brokerne så som Euroads, Partner-Ads osv. gik ud til deres kunder og fik dem til at lave produktfeed både på dansk og UK så man kunne lave nogle danish design produkt sider.
En anden ting hvis man kikker på Affiliate så er den største på dette marked Google. Men hvis man kikker på hvad det er Affiliate brokerne tilbyder af produkter så er det bannerreklamer. Hvorfor laver de ikke noget liggende google med tekst reklamer. Man kan få puljer med banner reklamer men ikke med tekst reklamer. Samt hvorfor kan man i disse puljer ikke lave det sådan at reklamerne som bliver vist er 75% dem som giver indtægt til en affiliate og 25% nye banner så man kan se at de kommer på i de 75% som giver indtægt.
Hvorfor kommer der ikke en Dansk mini Google adsens. Der findes mange forskellige bloker men når man så ser på hvad div. webshop tilbyder dem af værktøj for at blokke om en webshop så er det begrænset. Har inde og se på to webshop hos partner-ads den anden dag. Disse webshop havde ikke engang nyhedsbrev mulighed. Hvis de ikke vil tilbyde deres kunder det hvorfor laver affiliate brokerne ikke muligheden for at virksomhed x kan gå ind i deres system og skrive vi har 5 nye produkter og link til dem og hvis jeg gerne promover virksomhed x på min blok så kunne jeg skrive at jeg gerne ville have deres beskeder om nye produkter så jeg kunne skrive om det nye produkt og dermed skabe værks til mig og virksomhed x.
Hvis man kikker på nyheder fra virksomheder hvormange laver ikke pressemeddelelser mod det danske marked men bliver denne også udsendt i en UK version via eks Presswire nej det gør den ikke nej fordi virksomheder tænker kun lokalt. Når man kikker på pressemeddelelser hvormange firmaer ligger dem på deres egen side men der er ikke nogen måde pressen kan hente dem via eks. RSS feed eller nyhedsbreve når de kommer på sitet. Hvis man er heldig så kan man få dem en gang om mdr. når de sender deres normale nyhedsbrev ud. Men hvem af bloker osv. vil skrive om gamle nyheder efter 30 dage.
Så min vej hedder at dansk webshop site skal sælge deres produkter til udlandet også. Minimum Dansk og UK som sprog. Eller hvis man vil starte blødt Sverige er jo også et marked.
Håber i kan bruge min ideer.