Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivninger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at lave et driftbudget som jeg skal præsentere banken for, for at få min forretning finanseret.

Nederst er der et punkt som hedder "AFSKRIVNINGER". Jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder og hvordan man regner det ud, nogen som kan hjælpe?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:52
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:21
tak for svaret.

Hvis jeg så har driftsmidler for 75.000 kr er det så 25% af dette beløb som skal skrives ind i driftbudgettet og hvorfor skal det egenligt det? Hvis jeg gør det vil det give mig en del mere underskud i starten end jeg havde forventet

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 01:21

Hej Happy Juice!!

Lad mig forklare dig lidt om straks afskrivning

Selvom Inloco ellers havde beskrevet afskrivning fint

Du siger 75000 kr. til driftsmidler

der hvor de 11.600 spiller en stor rolle i Opstarten er: lille eks: hvis du køber en juicekøler til 5000 kr eks moms.

kan du straks afskrive den. alle de enheder til din foretning under de 11.600 kan straksafskrives.

dog når du skal købe din juicepresser som koster 30.000 kr. den afskrives så som "INLOCO" beskrev det med 25%.  

ellers prøv søg: AFSKRIVNING  i søgefeltet her på amino der burde være nogle ældre indlæg med diverse informationer omkring emnet hvis du stadig er i tvivl

Jens

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:26
Stop en halv. I taler om skattemæssige afskrivninger. Det er ganske sandsynligt at budgettet skal laves på grundlag af driftsøkonomiske afskrivninger. Dvs. levetidsbestemte afskrivninger. De skattemæssige afskrivninger derimod har kun en værdi i forhold til selve skatteberegningen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)