Hejsa Jeg har det problem at jeg har ca 350.000 kr i klemme i det offentlig system, Jeg har lavet en mundlig aftale med en leder fra et jobcenter, vi aftaler at jeg skriver vores aftale ned på papir, så lederen kan sende den retur med underskrift på, men den er stadig ikke kommet, men holdet er begyndt, de tilmeldte 36 personer til mit kursus. Jeg skriver fakturaen på den første kursus dag, og giver dem 10 dage til at betale den i, men nu er den gået 8 dage over tiden, Så jeg ringer pænt og høre om der er sket en fejl, men får af vide at de ikke har oprettet den i deres system, og jeg skal vente på lederen komme på job igen. men vedkommende er bare aldrig til at få fat i...... HVAD SKAL JEG GØRE????? Nogen som har prøvet det samme, hvordan løste i det, Det skal sige at jeg føre en daglig rapport over hvem der er mødt op, som jeg emailer til centeret. og får tilbage meldinger hver dag..... Så kan bevise at de er mødt op.. mvh |
HJÆLP,, Problem med at få pengene fra det offentlige.
De kan nemt bruge 20 dage på at få det gennem systemet. Har du sendt den elektronisk, som jeg også formoder at du skal til et offentligt jobcenter? |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hvis dine kursister skal eksamineres eller have et certifikat så nægt at udstede certifikatet før regningen er betalt. Så bliver jobcentret bestormet af et hold gale kursister, så sku der være en chance for det får fingeren ud. |
Og i det tilfælde viste det sig at de har brug for en reaktionstid på min. 3 uger fra faktureringsdato, så det satte vi den op til og har ikke haft problemer med dem siden. Det går bare ikke så hurtigt... Men om ikke andet så har du jo ret til at skrive rykkere som til enhver anden kunde. /Peder |
Hej Ja som nogle har skrevet, skal man nok regne med en reaktionstid på omkring en måned fra det offentlige.. (det var aldrig gået i det virkelige liv) Og ja, jeg handler selv med dem, så jeg ved hvad jeg taler om. Dog tror jeg du får dine penge, personligt er jeg ivertfal aldrig blevet snydt af det offentlige. Dbh Morten. |
Hej Jeg har kun handlet en smule med det offentlige, men jeg har samme erfaring som de andre. Der er lang behandligstid - præcist som det er med alt andet indenfor det offentlige. Jeg kan på ingen måde forestille mig at de ikke betaler fakturaen. Bare hav lidt tålmodighed, og vurder om det er værd at sende en rykker - du vil vel gerne handle med dem i fremtiden ik´? Og er din kontaktperson stadig ikke til at få fat i så insister på at tale med hans chef. Hilsen Morten |
Det er en rigtig sur situation, du er havnet i. Jeg er helt enig i, at du må have fat i din kontaktpersons chef. Du kommer nok til at vente på dine penge, men du bør ikke levere uden at have en underskrevet aftale. Jeg har engang leveret en (temmelig omfattende) ydelse til et ministerium. Min kontaktperson i ministeriet blev skiftet ud, og dernæst blev dennes chef skiftet ud. Det betød, at min regning havnede i en syltekrukke. Da den nye medarbejder tog sagen op igen, påstod han, at ydelsen i deres system var oprettet inklusiv moms, og jeg havde jo faktureret det samlede beløb eksklusiv moms - det hele var fordelt over flere fakturaer, hvoraf de første allerede var betalt. Derfor skyldte jeg pludselig ministeriet 57.000 kr., som jeg skulle indbetale omgående. Heldigvis havde jeg både en skriftlig aftale og en e-mail korespondance med den oprindelige medarbejder, hvilket betød at jeg fik ret - det fik imidlertid ikke ministeriet til at udbetale pengene. Jeg sendte to rykkere og et inkassovarsel, hvorefter jeg blev ringet op med en besked om, at nu var pengene på vej, selvom jeg ikke var berettiget til dem.... Siden har jeg ikke handlet med det pågældende ministerium. Jeg håber din sag går glattere igennem, for det kan faktisk godt trække på såvel nerverne som troværdigheden i banken (min bank kunne dog godt læse i mine aftaler, at jeg havde ret, så der var ingen problemer med kassekreditten). mvh Hans |
Hej Aminoer Med hensyn til betalinger fra offentlige kunder har jeg 2 erfaringer.: 1. Skriv en regning, som skal i gennem hele systemet 3 til 5 uger. 2. Via af EAN nummer giv dem en uge og så er pengene på kontoen. Ean udleveres af kunden (kommunen) Jeg selv benytter Truelink fra EDB gruppen, en tast selv løsning som foregår via nettet (truelink.dk), man køber klip på deres hjemmeside, da jeg købte første gang kostede det kr. 4 pr. klip + moms. Bemærk det er billigere end at poste et frimærke. Nu er mine produkter jo så også "kun" i 1000 til 3000 kr.`s klassen om det forholder sig anderledes ved de større kontralter / handler kan jeg jo så ikke udtale mig om. Men jeg ville dog ikke indgå en aftale med nogen som helst i den størrelses orden medmindre pris og betalings forhold var helt på plads. Jeg vil lige sige at jeg intet har at gøre med Edb - gruppen, faldt over deres produkt da de bestilte et af mine produkter til en fest de skulle holde. Mvh. Thomas Bonde |
Af ren nysgerrighed, er det egentlig overhovedet muligt at sende en offentlig instans til inkasso? Beklager for OT |
|