Hejsa Jeg er en ung mand som de sidste par år har arbejdet for et amerikansk universitet med ansvar for rekruttering af studerende fra Europa, Rusland og Centralasien. Siden september hvor jeg stoppede mit job og vendte tilbage til Danmark, har jeg arbejdet med idéen om at starte en virksomhed indenfor mit fag. Nu er jeg kommet frem til at jeg vil starte en ret omfattende internetportal der skal hjælpe studerende fra hele verden med at finde uddannelse i udlandet. Idéen i sig selv er ikke ny, men måden jeg vil gøre det på er. Idéen er stadig på tegnebrættet og under udvikling, men mit største problem lige nu er at jeg har meget lidt erfaring med it-udvikling. Jeg har spurgt forskellige eksperter og de mener det vil koste mig omkring kr. 700.000 at få siden udviklet herhjemme. Selv har jeg kun et par hundrede tusinde som også skal dække andre udgifter i etableringsperioden, inkl. mine leveomkostninger. Derfor har jeg fået kontakt med et IT firma i Vietnam, som mente af de kunne lave siden for $6.000 som jo er væsentligt mindre. De mente projektet ville tage 6 måneder. Lige nu overvejer jeg derfor at rejse til Vietnam og få siden lavet da leveomkostningerne jo også er rigtig lave der. Jeg er dog meget nervøs for om det vietnamesiske firma har de kompetencer som er nødvendige. Virksomheden har mest erfaring med e-commerce og har bl.a. lavet siden www.canbannhanh.com som i mine øjne ser ret simpel ud i forhold til det jeg skal have lavet. Dog siger ejeren at så længe han får detaljerede use cases kan de lave det og at det blot er et spørgsmål om tid. Nogle andre muligheder jeg overvejer er måske at teame op med en IT-iværksætter, eller måske finde en praktikant eller anden IT-kyndig person som har evnerne og motivationen til at involvere sig. Ideélt ville sevlfølgelig være at jeg kunne finde en investor og så hyre et dansk IT firma til udviklingen. Jeg har allerede præsenteret en tidligere version af projektet for Vidensbanken og har hverken fået afslag eller godkendelse endnu, så venter spændt. Skulle jeg få afslag eller ikke finde investorer, vil jeg dog alligevel forsøge at få projektet realiseret inden for mit eget budget. Er der nogen herinde som har haft erfaring med software outsourcing til Vietnam? Er her nogen IT-iværksættere med PHP og MySQL erfaring som kunne tænke sig at snakke videre om projektet? Eller er her andre som bare har gode råd, vil jeg meget gerne høre fra jer. På forhånd tak og godt nytår! M Nicholas |
Har idéen, men mangler udvikler...
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)