Kære Aminoer Jeg er endnu i begynderfasen i den fantastiske iværksætter-verden. Idéen har jeg! Jeg har brug for at lave en slags undersøgelse. Jeg skal ud til forbrugerne med nogle få (ja/nej) spørgsmål... But how? Nogle af jer der har en fed/nem/effektiv måde at komme det på? Nogle med erfaringer omkring dette, som i vil dele med mig? Jeg skal cirka ramme 200 til 500 almindelige forbrugere/medborgere På forhånd tusind tak. Mange venlige hilsner Jim |
AsK ThE PeoPle???
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Anders |
Lav evt. en fordel ved at tippe andre om konkurrencen, da min erfaring viser, at konkurrencer ikke er noget folk sender videre (da de så selv har mindre chance for at vinde). Hvis du har brug for hjælp, til at opsætte et spørgeskema online, så kan jeg hjælpe dig med dette. |
// Jesper Skov
Ganske vidst er det ikke så nemt at få 200-500 direkte til at hjælpe dig med at besvare spørgsmål her på Amino - men kast da spørgeskemaet herinde også - og link i din signatur til spørgeskemaet.... du skulle nok kunne hive en del ud herinde - samtidig med hvis du stiller kvalificerede spørgsmål som "vi" andre kan svare på og kommentere. MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Jeg vil sige at det kommer an på hvad dine spørgsmål angår. Hvis det er noget folk har interesse i vil de være mere hjælpsomme Der er jo flere måder at gøre det på. Du kan sende et mailshot ud til folk du finder i telefon bogen. Problemet med det er at en stor % vil gå lige i skraldespanden. Du og nogle af dine venner kan bruge en dag på at gå rundt med spørgsmål på gågaden. på den måde kan du vælge din gruppe af mennesker du syntes er bedst at spørge. Problemet med det er hvor mange du kan få spurgt på en dag. Du kan spørge pænt i cafer og lignende om du kan efterlade en gang spørgsmåls ark og folk kan efterlade dem og du kan samle op senere. Måske en blanding af forskellige metoder Med alle disse kan du sige, som en anden har foreslået, at der er en pris på eg et par flasker vin |
Jeg skal simpelthen ramme den helt "almindelige" forbruger... Det er få, meget gennerelle spørgsmål som jeg skal have svar på. Eksempelvis idéen med at efterlade en bunke spørgeskemaer på eksempelvis en café lyder tiltalende! Og kombinere det med en lodtrækning om et par flasker god vin, for at fange interessen, synes jeg lyder rigtig fedt! Så det er helt klart en metode jeg vil benytte mig af. Så tusind tak for rådet ![]() Flere spændende og måske alternative metoder vil jeg rigtigt gerne høre jeres idéer til. På forhånd tak! Jim |
I forbindelse med min uddannelse har jeg lavet et hav af brugerundersøgelser, og der var det ofte "the hard way", hvor vi lavede et spørgeskema, og så printede det i 500 kopier, hvorefter vi smed det på bordene i middagspauserne omkring på de store universiteter... og så hentede vi dem efter middag og begyndte at sortere de useriøse fra... Vi har da også flere gange gået ned i gågaden og spurgt folk... En anden ting, som var min yndlingsmåde, var fokusgrupper... at få 8 - 10 forskellige folk ind i rummet og sætte dem til at diskutere... der kom ofte meget forskellige meninger på bordet, som man bare kunne sidde og rane til sig... En ting som er meget vigtig er, at dit spørgeskema er korrekt udført, så spørgsmålene ikke bliver for tvetydige at svare på... et lille ex.. Nævn et par store medier i Danmark...? Øh... hvad er et medie... øh.. hvilke medier snakker vi om.. aviser... webportaler.. tv-kanaler.. Spørg måske istedet for.. Hvilke af disse medier vil du mene er den mest indflydelsesrige i Danmark? - BT - Ekstrabladet - Politiken - Jyllandsposten - Andre, hvem____________ husk aldrig at blive underforstået... Og som en af de andre skrev i tidliger indlæg, hvis du kan få andre til at smide dit spørgeskema videre, så kan du hurtigt eksplodere dine resultater... mvh Brian |
Hejsa, Problemet med at smide dem på en café, er at dem du får svar fra er dem som kommer på den cafe - og ikke nødvendigvis et bredt repræsenteret udvalg af mennesker.. Er dem der kommer på cafeen fx 18-24 årige der hører rock musik, men dem du har i din målgruppe er 40-50 årige der hører klassisk musik - Ja, så kan du ikke rigtigt bruge skemaerne til noget bagefter. Problemet ved at stille sig på gågaden er, at man har en tendens til at spørge dem, som man lige synes ser flinke ud... Går du fx hen og spørger en stor rocker med en pitbull terrier selv om han kunne være i din målgruppe? Når man stiller sig et sted er der også risiko for, at man ikke rammer en bestemt gruppe... Stiller du dig fx kl 11.00 fredag formiddag, vil dem der svarer være dem der tilfældigvis har fri, er studerende, har natarbejde, ledige osv og ikke fx dem der arbejder 8-16 Så du skal nok vurdere hvem der er i målgruppen, før du bestemmer hvordan du skal sende dem ud. Med venlig hilsen Nina |
|
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)