Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til computer valg

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny

Jeg arbejder i en elektronikforretning hvor jeg primært sørger for behovsafdækning hos kunder ift. køb af ny pc. 

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med hensyn til dine krav til grafik/spilydelse. Men generelt vil jeg lige som de andre, anbefale dig at købe din computer hos firmaer der bygger dem for dig. Det vil jeg fordi de dele der bliver brugt hos dem, som oftest er af meget bedre kvalitet end de færdigsamlede fra HP, Acer, Asus osv. Ydermere yder de versioner af hardwaren som de bruger også meget mere (fx i5-2320 kontra i5-2500(k)) 

Hvis det ikke er til spil andet end de nuværende største titler på lav/mellem grafik (se hvilke her), så vil jeg anbefale denne her fra MM-Vision, med en i5-2500 processer, hvilket vil koste 4690,- inkl. Windows 7 og fragt. 

Hvis den skal kunne køre de nyeste titler på høj grafik, og kunne gøre det et år eller to frem, så vil jeg sige denne her computer:
http://www.sharkgaming.dk/silent-shark-brutality-i5-edition.html

Og glem for guds skyld de sk*de RAM Smile 4 GB er og bliver langt rigeligt til de fleste, medmindre at du fx skal konvertere ekstremt mange filer, arbejde meget seriøst i Photoshop, eller køre virtuel server/pc. Så lad aldrig det blive et parameter, da det hvis det er bare kan opgraderes meget billigt og nemt. 

Håber du kunne bruge det til noget, og ellers så bare spørg løs Wink

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 15:08

Hej Jonas,

Tusind tak for hjælpen og dine anbefalinger. 

Jeg hælder rigtig meget til denne http://www.sharkgaming.dk/silent-shark-brutality-i5-edition.html som du anbefaler, men er lidt ked af prisen.

Hvor stor forskel er der på den og så denne i stedet for: http://www.sharkgaming.dk/shark-brutality-i5-edition.html er det de penge være at spar?? 

Jeg kan også forstå på dig at 4 gb ram er rigeligt til mig og hvis jeg mener at den har behov for 2 eller 4 mere, så er det vel nemt at smide i den bag efter?

Hvor stor forskel er det at gå fra en i5'er til en i7'er??

På forhånd mange tak for din hjælp indtil videre :) 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 15:38

Hej igen Jonas,

Efter lidt betænkningstid, så tro jeg mere at jeg hælder til denne http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99106&type=pcsystem som du anbefalte ved mm-vision.dk.

Hvis jeg nu gerne vil offer nogle 100 kr. mere på den, er der så noget som du kan anbefale af ekstra udstyr/tilvalg??

Her tænker jeg f.eks:
Silent CPU upgrade (Scythe CPU-køler monteret) 
SlimATX -> Vision Silent Phantom kabinet med ekstra køling og støjdæmpning

Eller noget helt andet. Hvad kan du anbefale. Og det skal selvfølgelig være relevant, for ellers vil jeg jo gerne spare dem :) De skal ikke bruges bare for at bruges. Men kan godt tillade mig at smide lidt ekstra, hvis det er en fordel for mig.

Håber at du lige kan hjælpe mig, så jeg er helt sikker inden jeg bestiller :)

Med venlig hilsen
Danny 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 15:41

Jeg samlede selv en computer meget lign. den Michael har vist, dog med dobbelt så mange ram, 2x 120GB SSD harddiske og bedre grafikkort (som kører 3 skærme pt.) og uden bluray-brænder (men med normalt bluray drev). Mener prisen endte på lige under straksafskrivningsgrænsen ekskl. moms.

Hvis du har mod på at samle selv, er det normalt en god løsning. Ellers fungerer MM-Visions computere også rigtig fint.

Jeg vil umiddelbart sige, at 19.000kr for Michaels computer er en hel del i overkanten.

Hvis du vil ud og lede efter dele, så kig på Intels i7 Sandy Bridge processorer (socket 1155), fx Intel i7 2600K eller 2700K. Med socket 1155, vil du også på sigt kunne opgradere til Ivy Bridge, som skulle komme her i løbet af nogle måneder.

De fleste moderne grafikkort kan klare 2 skærme uden problemer. Der er også en del, der kan bruges med 3 (bl.a. mit Geforce GTX 590), men hvis du vil have mere, er den bedste løsning pt. not at benytte et ATI Radeon kort med Eyefinity-understøttelse (dyrere model), som kan trække 6 skærme på ét kort.

Af ram kan du fx se på Corsair Vengeance-serien, som jeg selv benytter. Den kan du finde på EDBPriser. Hvis du vil spare lidt, kan du gå lidt ned i Mhz, men så bliver prisen også halvveret. Se fx igen EDBPriser, hvor jeg har udvalgt lidt forskellige modeller.

Det eneste minus ved Vengeance-serien er de meget store køleprofiler, der kan give lidt pladsproblemer hvis du også har en stor køler.

Af bundkort bruger jeg selv et ASUS Sabertooth P67 B3 Revision, som fungerer fint efter jeg opdaterede bios'en en gang.

De SSD'er jeg har, er OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120gb, som også krævede en firmware-opdatering, men ellers kører upåklageligt (og sindsygt hurtigt). Dem kan du også finde på EDBPriser.

Så der er i hvert fald lidt at kigge på :-)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:49

Hej Danny

Undskyld mit meget sene svar, skal ikke ske igen, så skal nok love at tjekke denne tråd minimum en gang om dagen. Håber ikke du har bestilt? :)

Men med hensyn til de to forskellige fra SharkGaming computere, så er det kabinttet der gør forskellen. Kan sige at jeg selv har bygget computer med det sidste kabinet, og det er utroligt lækkert - nemt at arbejde med og god støjdæmpning. 

Den der er på mm-vision er helt perfekt til kontor hvis du taget i5-2500 modellen. Men du skal altså være opmærksom på at på trods af at den kan køre fuld HD video uden problemer, så er det altså ikke til spil, da den kun har det Intel HD3000 der er indbygget i processoren! 

@Lars

Spændende pris, på lige under "afskrivningsgrænsen" ekskl. moms. ;)  Danny er umiddelbart ikke i målgruppen for selvbyg, selv om man får nogle bedre dele ved selvbyg og man får bedre mulighed for overclocking. Men der er også mange flere problemer i forhold til RMA'er, og man kan ikke bare aflevere hele computeren hvis der er noget galt, men man skal derimod selv sidde og fejlsøge, og indsende de dele der er fejl på. 

I forhold til at han skal have en i7-2600(k)/2700(k) så mener jeg nu i7-2500k er ganske ganske fin? De andre er self. bedre, men i forhold til budget og behov er i5-2500k helt perfekt. Og bruger jo også socket 1155

Og det vil være en fordel at finde en computer med SSD, dette kan næsten ikke overvurderes i sådan et system. Men det går også med en harddisk, og det holder også prisen lidt nede, medmindre man laver selvbyg, da harddisk priserne er steget 2-3-400% pga. det i Thailand som vi alle ved :)

Men Danny - skal nok tjekke denne her tråd så ofte som muligt, så du kan få dig en ny computer der rammer dit behov til de billigste penge ;)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)