Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsoft 365

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 109
Fra  Neslo Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er der nogen af jer der har bruger erfaringer med Microsoft 365 ? Så er I velkomne at dele jeres oplevelser med mig, da jeg overvejer at bruge det

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:23

Det er det bedste siden skiveskåret brød.

Der er ikke så meget at overveje, hvis du er til Microsoft. Både som bruger og administrator er jeg super tilfreds.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:28

Kæmpe drawback som udvikler er dog adgang til ordentlige API'er. Derudover er portalen ulogisk, men når man først er i apps'ne er det lækkert.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:28

Mr. Olsen:

Hej Amino'er

Er der nogen af jer der har bruger erfaringer med Microsoft 365 ? Så er I velkomne at dele jeres oplevelser med mig, da jeg overvejer at bruge det

Prøvede at oprette en gratis 30 dages version... Men det tog mig kun en halv dag at give op.. Syntes simplethen det er Så langsomt.

Overvej hellere Google Docs, det er langt hurtigere og bedre egnet til en browser.. Office 365, er simplethen bare ufatteligt langsomt..Men prøv da at oprette en 30 dages konto, så kan du da selv afprøve det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10

@Jannik

Jannik Hansen - MaxiWeb:
Men det tog mig kun en halv dag at give op.. Syntes simplethen det er Så langsomt.

Du må have haft en dårlig dag! Hastighed er IKKE et problem!

@Olsen

Hvis du har brug for referencer, vil jeg meget gerne dele et par stykker med dig.
Jeg (og mine kunder) har haft rigtig gode erfaringer med Office 365 og den tidligere version BPOS.

Hvis du iøvrigt vil gøre brug af SharePoint og/eller Lync, vil jeg råde dig til at finde en Microsoft Partner. Det sikrer optimal udnyttelse af funktionaliteterne.

Mvh.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 18:26

Hej Steen

Steen Nyborg:
Du må have haft en dårlig dag! Hastighed er IKKE et problem!

Igen vil jeg så sige: Ikke et problem når man først er i f.eks. Word, men den (for mig) uforstålige portal kørte ikke særlig hurtigt.

Steen Nyborg:
Hvis du har brug for referencer, vil jeg meget gerne dele et par stykker med dig.

Jeg (og mine kunder) har haft rigtig gode erfaringer med Office 365 og den tidligere version BPOS

Tingene er måske mere logiske for dig, fordi du kommer fra BPOS og SharePoint som jeg ikke selv har brugt. Sig til, hvis du kan lave f.eks. en xlsx-fil og placere den på Office 365 uden at bruge Excel 365. Det er en deal breaker for mig :(

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36

@ Jesper

Jesper:
Sig til, hvis du kan lave f.eks. en xlsx-fil og placere den på Office 365 uden at bruge Excel 365. Det er en deal breaker for mig :(

Jeg kan komme på mindst 5 måder, hvis jeg har forstået opgaven korrekt:

1)      Programmet SharePoint Workspace:
Synkroniser med Sharepoint Bibliotek, via funktionen ”Synkroniser med Sharepoint Websted” (Biblioteksværktøjer) eller lokalt fra programmet Sharepoint Workspace.
Herefter kan dokument gemmes lokalt, hvorfra det bliver synkroniseret til Sharepoint
(Min foretrukne metode, idet en offline kopi er tilgængelig)

2)      I Sharepoint  under bibliotek, ”Opret Dokument” (Biblioteksværktøjer)
Dokument typen afhænger af den valgte skabelon for biblioteket.
Dokumentet åbner i Office programmet og gemmer til Sharepoint biblioteket

3)      I lokalt Office Dokument, vælg Filer -> Gem og Send -> Gem på Sharepoint
Kopien vil åbne i Office 365 version; IE faneblad kan lukkes eller dokumentet kan åbnes i Office programmet via menuen. (Dette kan ændres til default at åbne i programmet)

4)      ”Opret forbindelse til Office” (Biblioteksværktøjer)
Stien til Sharepoint biblioteket vil vise sig i ”Gem som” menuen i Office programmerne.
Der kan herefter gemmes direkte i Sharepoint biblioteket.
Der bliver dannet en lokal mappe ”Arbejdsområde”, der giver browseadgang til bibliotekets mapper.

5)      Opret et netværksdrev.

Der er taget udgangspunkt i Office 2010, der er konfigureret via Office 365 Setup Assistant

Håber det var en form for svar, du kan bruge.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 16:17

Jeg har også opgivet 365. Fordi det ikke er brugervenligt og fordi det er for uoverskueligt.

Er der iøvrigt nogen der ved hvordan jeg slipper af med valgmuligheden almindelig Outlook/Microsoft 365 i opstarten af Outlook? Jeg er ved at være træt af, at skulle vælge Outlook hver gang. (Og den med fluebenet i valgvinduet virker ikke).

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 16:57

Hej Steen

Mange tak for svar, men desværre ikke hvad jeg kan bruge :)

Jeg har ingen SharePoint og vil ikke have det. Jeg vil ikke oprette mine dokumenter i Office og gemme manuelt. 

I stedet har jeg f.eks. vores hotelsystem på en Windows Azure i skyen. Jeg vil i min Azure generere f.eks. en xlsx-fil (med kode - ikke med Excel) som jeg herefter vil placere på kunden (hotelejerens) Office 365.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

@Jesper

Noget "off topic" og jo, den misforstod jeg helt og komplet.

Der er vel 2 måder at gøre det du vil på:

1) Som ekstern bruger (altså godkendt af din kundes sharepoint administrator) via http upload

2) Bruge BCS (Business Connectivity Services); den løsning indbærer ganske vist ikke at selve filen overføres, men at data synkroniseres og vises i en sharepoint liste.

/Steen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)