Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel fra Danmark til Norge

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål ved e-handel og salg til Norge. Når man fratrækker momsen af prisen ved salg til en kunde i Norge, bliver man så opkrævet momsen senere?

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

My godness, Norge.........uff, kun problemer men store penge.

Sidste kommunistiske land i Europa. (Jeg ved jeg vil provokere mange med denne

udtalelse.) But who cares. Experience rules.

mvh

Thomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Christine R:
Når man fratrækker momsen af prisen ved salg til en kunde i Norge, bliver man så opkrævet momsen senere?

Når du sælger vare til Norge skal du ikke pålægge varen Dansk moms.  I Norge vil din kunde blive opkrævet told og norsk moms.

Husk at du overfor SKAT skal kunne bevise at varen er udført fra Danmark. 

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Helleland:

Allan Bidault:
Man kan sende varer for en værdi på op til 200 kr. (ex. dansk moms) uden at modtager bliver opkrævet told og moms.

Jeg har 2 shops som sælger rigtigt meget til Norge - men fælles for dem begge er ovenstående fakta. De sælger produkter til en værdi under de 200 kr.

Hej.

Jeg ved det er en gammel tråd, men den svarer næsten på alle mine spørgsmål vedr. salg til Norge, så jeg genopliver den lige :)

Er de 200 kr. en grænse for varernes værdi ex fragtomkostninger for kunden? I mit nuværende setup koster mine varer lige på den anden side af de 200 kr ex moms, men jeg taber til gengæld noget på at tilbyde billig fragt til Norge. Kan jeg således justere prisen så den lander lige under de 200 dkr ex moms og så fakture kunden de faktiske fragtomkostninger (hvilket jo sagtens kan retfærdiggøres)?

Mange hilsner,
Morten

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Æm-Kå:

Johannes Helleland:


Allan Bidault:
Man kan sende varer for en værdi på op til 200 kr. (ex. dansk moms) uden at modtager bliver opkrævet told og moms.


Jeg har 2 shops som sælger rigtigt meget til Norge - men fælles for dem begge er ovenstående fakta. De sælger produkter til en værdi under de 200 kr.




Hej.


Jeg ved det er en gammel tråd, men den svarer næsten på alle mine spørgsmål vedr. salg til Norge, så jeg genopliver den lige :)

Er de 200 kr. en grænse for varernes værdi ex fragtomkostninger for kunden? I mit nuværende setup koster mine varer lige på den anden side af de 200 kr ex moms, men jeg taber til gengæld noget på at tilbyde billig fragt til Norge. Kan jeg således justere prisen så den lander lige under de 200 dkr ex moms og så fakture kunden de faktiske fragtomkostninger (hvilket jo sagtens kan retfærdiggøres)?


Mange hilsner,
Morten




Kæresten er norsk så har det lidt viden på området, værdien af varen må ikke overstige 200 kr.

D er en kolone til varer fritaget fra moms når du indberetter, spørg evt revisor eller gratis, ring til skat.

Tænker lidt man burde lave en lille central hos hende hvorfra man kan sende varer alla noget dropshipping, for danske shops, så ville det sparre meget og der er massere af plads hos hende, måske jeg skulle hører om jeg må leje noget af huset :)
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ka måske hjælp jer har en del forbindelser i Norge
Ring: 31336970
Mvh
Hassan

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)