Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel fra Danmark til Norge

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror 'svært' skal forstås som 'kompliceret' i forhold til andre lande.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Max Riis Christensen:

Måske er dette seminar værd at overveje: http://www.fdih.dk/events/workshops/2012/mar/kom-i-gang-med-salg-til-norge-(aarhus)/

Afholdes også i København 29 marts! Kom Igang med salget til Norge

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
'kompliceret' i forhold til andre lande.

Der er da intet kompliceret ved at handle med Norge.  Den eneste forskelle er jo bare at man kan sælge sine vare til Norge uden dansk moms, såfrem man udføre varen korrekt. Den korrekte udførsel kræver jo kun at man udfylder en special blanket på posthuset og at fakturen vedlægges pakken.

Hvor kompliceret er det?

Mvh

Ravn

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at forhold dig til hvad jeg skriver :-). I forhold til at smide et brev i Postkassen, så er det kompliceret/tidskrævende, i og med det kræver nogle ekstra arbejdgange.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bidault:
Man kan sende varer for en værdi på op til 200 kr. (ex. dansk moms) uden at modtager bliver opkrævet told og moms.

Jeg har 2 shops som sælger rigtigt meget til Norge - men fælles for dem begge er ovenstående fakta. De sælger produkter til en værdi under de 200 kr.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Du bliver nød til at forhold dig til hvad jeg skriver :-). 

Nu var det jo dig der kommenterede på min kommentar, du nævner intet om et brev!  jeg udtalte mig generelt om det at sende / sælge vare til Norge,  en process som ikke ligefrem kan kaldes kompliceret.

 

 

Fra Lemvig
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 174
Fra  Rygeshop.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kikker lige med her da vi er igang med at starte op i Norge 

Vi har dog sendt en pakke der op som havde en værdi af 10.000 kr og kunder blev ikke opkrævet noget

så jeg ved ikke om det bare var held eller hvad

Med Venlig Hilsen

Dansk-ejuice.dk

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender pakker til Norge, og alt afhængig af pakkens størrelse sender jeg enten som brev med modtagerkvittering, eller som pakke. Dvs. jeg udfylder papirer på posthuset uanset hvad. Jeg har aldrig fået besked fra kunder i Norge om problemer mht. told, moms, så jeg går ud fra at de norske kunder er klar over det inden de bestiller. Men ja, det kræver en tur på posthuset, men det ser jeg ikke som et problem.

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Ravn, der er lidt arbejde på Posthuset, men hvis man ikke gider det, tjener men sgu for mange penge, eller er lud doven.

Fra Højby
Tilmeldt 27. Dec 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn: For nogle mennesker er noget let, for andre ikke så let, derfor søger de hjælp.

Jeg bruger Opencart og jeg kan oprette forsk. såkaldte geozoner, og så bestemme om en geozone skal momses eller ej. Når en person logger ind i min shop og angiver Norge som land, fjernes momsen fra beløbene.

Jeg har hos cvr.dk status som exportør, det gøres "relativt enkelt" på nettet. Jeg printer fakturaen i 3 ex og vedlægger sammen med addresselabel i plastlommen uden på pakken.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)