Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel fra Danmark til Norge

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaringer med at sælge til Norge?

Jeg tænker - er de fortrolige med Paypal deroppe?

Er der problemstillinger eller andet der skal med i overvejelserne? :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har undersøgt det løst. Først og fremmest er der momsen, da Norge ikke er med i EU. Så principielt kan du sælge uden dansks moms. Modtager i Norge skal så betale told af dine vare (det er dog ikke din hovedpine). Hvis kunden i Norge skal købe uden dansk moms, skal du dokumenterer over for skat at varene er sendt til Norge. Hvordan det fungerer i praksis ved jeg ikke. Selv leger jeg også med tanken, men må indrømme jeg ser det som ret besværligt, så jeg sælger nok bare med dansk moms. Hvis det viser sig at være en success, så kan jeg efterfølgende tage de nødvendige skridt , der gør at jeg kan sælge uden dansk moms. Det kunne være spændende med nogle input fra webshop ejere, der allerede sælger til Norge. Hvordan det fungerer i praksis, ikke mindst i forhold til skat.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har forsøgt at sælge til Norge - men har droppet det igen.

Følger lige med i denne tråd, og håber at nogen har succes med det og vil dele ud af gode råd. For det virkede umiddelbart for besværligt for os.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
så jeg sælger nok bare med dansk moms. Hvis det viser sig at være en success, så kan jeg efterfølgende tage de nødvendige skridt ,

Sælger du en vare til Norge med dansk moms skal køber stadig betale norks moms og told ... så jeg tvivler virkelig på at du får nogen kunder på den måde når køber skal betale momsen to gange.

Hvad i alverden er problemert med at sælge dine vare uden danske moms ?

Mvh

Ravn

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Sælger du en vare til Norge med dansk moms skal køber stadig betale norks moms og told ... så jeg tvivler virkelig på at du får nogen kunder på den måde når køber skal betale momsen to gange.

Hvad i alverden er problemert med at sælge dine vare uden danske moms ?

Jeg skriver  heller ikke at køber er fritaget for told + norsk moms, bare fordi jeg sælger med dansk moms. Den norske kunde er taberen, med betaling af dobbelt moms + told, det er vi enige om. Nu har du af gode grunde ikke indsigt i min webshop. Det er ikke iPhones jeg sælger. Folk handler ikke i min webshop fordi jeg sælger de billigste sokker på nettet. Jeg har nogle få e-mail bestillinger til Norge og Grønland (som sælges med dansk moms). Mit indtryk er at de egentlige er ligeglade med prisen, for de må bare eje 5 par sokker der matcher lige nøjagtig det slips/kjole/sportsvogn de netop har købt. Så om de skal betale 10 kr. ekstra på grund af dansk moms, virker de ikke særlig påvirkede af.

Hvis jeg uden nævneværdig ekstra administration/dokumation kunne sælge til norge uden moms, så gjorde jeg det. Men som jeg selv har forstået reglerne, skal jeg snede som pakke, for at kunne dokumenterer at sokkerne er kommet ud af landet. Det er 2 - 5 gange så dyrt som maxibrev løsningen jeg benytter i dag. Så det vil først være på meget store ordre, at det kan betale sig for mig og kunden, at jeg sælger uden dansk moms. Jeg har undersøgt muligheden for at fotograferer maxibrev forsendelsen, og vedlægge billedet til orderen i systemet. Så vidt jeg husker gik det ikke, da det ikke er en endegyldig dokumation for, at sokkerne er sendt ud af landet. Og selv hvis det gik, vil det være en masse administrative step der skal ligges oven i ordre behandlingen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CAsper

Er der ikke en mindsteværdi for hvad en nordmand må tage ind i landet uden at skulle svare told og moms? Det er der da i Danmark.... I så fald ville jeg da tro at folk i Norge roligt kan købe dine sokker uden at skulle bekymre sig om told.

Hilsen Morten

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af mine kunder beder om at jeg skriver "gave" på forsendelsen, og at værdien ikke må overstige nok 1.000,- .

Så et eller andet regelværk ligger der nok.

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan sende varer for en værdi på op til 200 kr. (ex. dansk moms) uden at modtager bliver opkrævet told og moms.

Det er korrekt at man kan sende for op til 1000 kr. som gave. Men mon ikke tolden godt kan gætte, at for 1000 kr. sokker fra et sokkefirma, eller for 1000 kr. slik fra et slikfirma ikke er en gave?

Jeg ved ikke hvordan lovgivningen er, men det nærmer sig jo medvirken til bedrageri. Vi har også norske kunder der beder om at få sendt som "gave" og i neutral emballage osv. hvilket vi dog ikke kan eller vil være med til, selvom det kan være fristende, for at få ordrerne i hus.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er dette seminar værd at overveje: http://www.fdih.dk/events/workshops/2012/mar/kom-i-gang-med-salg-til-norge-(aarhus)/

Jeg tror Norge et af de markeder hvor danske web shops har gode muligheder, netop fordi det er svært. Det er nemmere at løse de udfordringer for danskere end for f.eks. tyskere, som nok vil koncentrere sig om EU lande og dermed lade Norge være i fred.

Norge er samtidig det land i europa hvor online køb pr. indbygger er højest, heller ikke nogen uvæsentlig ting.

Mange hilsner,

Max

MakesYouLocal.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Max Riis Christensen:

Jeg tror Norge et af de markeder hvor danske web shops har gode muligheder, netop fordi det er svært. Det er nemmere at løse de udfordringer for danskere end for f.eks. tyskere, som nok vil koncentrere sig om EU lande og dermed lade Norge være i fred.

Hvorfor er det du mener det er svært? Der er jo intet svært i at sælge vare til Norge.  Hvis nogen finder at det er svært at sælge til norge er det givetvis fordi de ikke har sat sig grundigt nok ind i reglerne.

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)